Leonard VEIZI
Ëndrra e saj e
përnatshme e çon në të njëjtin vend, me një shpejtësi të tejskajshme, të
paimagjinueshme disi skizofrenike dhe fare të përbindshme. Nuk duhet veç gjysma
e sekondës, a mos më pak dhe befas ajo gjendet atje, mes errësirës dhe në
dritë, rrethuar nga imazhe partnerësh të vjetër dhe me rekuizita që ndryshojnë
papritmas. Ndërsa ajo në vorbullën e një amalgame të pafundme shpërndritjesh,
me një magji që vazhdon e s’ndalet, qëndron drejt, pa u mbajtur kund. Nuk ka
nevojë për karrocë invalidësh, e as për paterica paraplegjikësh nuk do t’ia
dijë. Habia është zhdukur dhe vetë dyshimet e ngritura si piramidë rrëzohen
njëherazi. E ndërsa skenat ndërrohen vazhdimisht, ajo interpreton mbi të e nuk
ndjen lodhje. Zëri rrëshqet mbi koka spektatorësh në plate... dhe ajo vazhdon
të luajë, të luajë, të luajë...
...Është po e
njëjta Antonetë; pak “Luizë” dramatike, a ndoshta “Afrofiti” tekanjoze, diku
një Klea e dashuruar dhe herë tjetër gjysmë orientalja Hatixhe. Por e gjitha
kjo është veç një ëndërr, imazhi i së cilës përsëritet atëherë kur do dhe kur
nuk ia ka ngenë sigurisht. Antoneta Papapavli, kjo aktore e magjishme e skenës
dhe kinemasë shqiptare, prej më shumë se 20 -vjetësh jeton veç ëndrrën e saj.
Është tërhequr nga skena dhe, teatrin nuk ka mundësi ta ndjekë nga pas, as si
spektatorja e radhës së fundit. Ndaj vetëm kënaqet me ekranin televiziv, teksa
pulti kërkon pareshtur mes zhurmës aksion e thriller hollivudian, të ngujohet
në stampën e njohur të vjetër, e pak të dalë boje; “Kinostudio Shqipëria e Re”.
Ndoshta kjo dhe jo vetëm... por dhe ca gjëra të tjera që ajo i ka përjetuar
dhimbshëm e plot kurajë, përgjatë këtyre viteve të vështira, e kanë bërë atë të
jetë më e mbyllur dhe thuajse pa kontakte përtej mureve që e rrethojnë. E
padyshim, ajo nuk do më, në pakujdesinë e saj shfrenuar dikush ta shqetësojë,
me një tringëllimë telefoni, a një të trokitur të padëshirueshme dere. Veç ndjen,
hapat e djalit të saj në shkallë, çelësin teksa lëviz mbi bravë dhe vazhdon të
qëndrojë e patrazuar në pozicionin që ka zgjedhur për t’u çlodhur. E këtë
qetësi të palëvizshme, të ngurtë e të ngujuar njëherazi, ka munduar ta shprishë
veç këtë herë, për t’iu përgjigjur pyetjeve të një gazetari, i cili nuk pati
fatin të kthehej nga rruga si të tjerë. E pas kësaj tabuje të thyer, ndoshta ka
ardhur çasti që pas kaq vitesh heshtje ajo të vazhdoje të jetë po aq publike,
për të gjithë ata që e mbajnë mend nga pelikula e kinemasë, apo shiriti
elektronik i kamerës televizive. Edhe ja çfarë thotë aktorja e njohur Antoneta
Papapavli, në një intervistë të rrallë e ekskluzive për gazetën
“Telegraf”:
Si
filloi karriera juaj në skenë, një kronologji e shkurtër?
Unë kam lindur
në qytetin e Përmetit, por që herët, 4 vjeç, kam ardhur me gjithë familjen time
në Tiranë, ku jetoj edhe sot e kësaj dite. Pasioni për artin, baletin edhe
pikturën më ka shoqëruar që në moshë të vogël në shkollë fillore e deri në të
mesme. Merrja pjesë aktive në festat e ndryshme, në korin e shkollës, balet e
recitime. Këto gjëra i frekuentova dhe zhvillova edhe gjatë gjimnazit. Në
shkollën e mesme “Qemal Stafa” filluan të krijoheshin grupet e para artistike
nga fundi i viteve ‘50. Kam marr pjesë dhe në grupet artistike në pallatin e
kulturës “Ali Kelmendi” në Tiranë. Në fillim të viteve ‘60 hyra në shkollën e
lartë për aktore, me ndihmën dhe mbështetjen e z.Tef Pali, z. Pjetër Gjoka dhe
z. Pandi Stillu. Ky i fundit këmbënguli që unë ta vazhdoja dhe Institutin e
Lartë të Arteve. Pas përfundimit të studimeve u emërova aktore në Teatrin
Popullor Tiranë.
Cilat
ishin ambiciet, vështirësitë në rolet që keni interpretuar në vite?
Ambiciet, të
them të drejtën, nuk kam pasur edhe shumë, sepse ishin vetë pedagogët dhe
regjisorët që duke më njohur nga vitet e shkollës, me jepnin role kryesore
qoftë dhe dytësore, por që më vlerësonin gjithmonë e më shumë. Unë i arrija
rolet dhe konsiderohesha nga stafi si një femër e talentuar dhe tepër logjike
në interpretim. Karriera ime filloi në fakt që gjatë jetës studentore. Duke
punuar me aktorë të talentuar të teatrit, fitova një përvojë të
jashtëzakonshme, e cila e përsosi më tej punën time në skenë. Gjatë viteve ‘60
- ‘70 kam interpretuar role të shumta, por fatkeqësisht këto nuk janë
regjistruar sepse në ato vite nuk ekzistonte Televizioni Shqiptar. Me hapjen e
kanalit të vetëm televiziv në Shqipëri, u bë e mundur regjistrimi i disa
dramave, të cilat gjenden edhe sot në arkiv, si p.sh: “Karnavalet e Korçës”,
“Lumi i Vdekur”, “Luiza Miller” dhe “Arturo Ui”.
Ku
qëndron ndarja e roleve në teatër e kinema dhe ç’ndryshim ka midis tyre?
Besoj se s’ka
aktor që mos të pëlqejë rolet e teatrit e të skenës së vogël! Sepse të punosh
një rol në teatër është një shkollë e madhe e përditshme dhe e
pazëvendësueshme. Çdo ditë aktori perfeksionon veten dhe personazhin. Ndërsa të
luaje një rol në kinematografi, aq më tepër për ne që sapo kishim dalë nga
auditori, ishte një tjetër stres, sepse duhej të ishe tepër e saktë në
interpretim. Kujtoj këtu filmin tim të parë: “Komisari i Dritës”. Në kinema,
pra në role që kanë të bëjnë me kamerën, duhet të jesh shumë precize, sepse
filmi xhirohet vetëm një herë dhe mbetesh në celuloid ashtu siç ke vepruar atë
çast.
Si
e përjetuat ju si aktore periudhën e post-liberalizimit në vitin ‘73 dhe a
patët pasoja?
Pas vitit 1973
edhe arti si çdo fushë tjetër e jetës u godit rëndë nga Partia në pushtet
lidhur me tendencat properëndimore dhe luftën kundër tyre. Unë personalisht nuk
pata asnjë problem apo ndryshim të jetës profesionale. Megjithëse shikoja
kolegët, të cilët herë pas here merrnin vërejtje e kishin pasoja të ndryshme në
karrierë. Fatmirësisht unë nuk pata të tilla gjëra dhe i qëndrova besnike
këshillave për të bërë detyrën time sipas parametrave të asaj kohe. Ndërkohë
ndonjë kolege, që ishte komuniste, më kritikonte shpesh që të mos mbaja
pantallona kauboj apo ndonjë veshje tjetër që nuk ishte e moralshme për kohën.
Po
në skenë si do të ndihej kjo frymë e re?
Më kujtohet se
atëherë filluam të vinim në skenë edhe shumë pjesë me regjisorë kinezë. Sa
çudi?! Të kemi parasysh që në ato vite kishte ndikime dhe nga Revolucioni
Kulturor. Por për punën e pantallonave, për të cilat në fakt kritikohesha ca si
shpesh, justifikohesha sepse vetëm kështu nuk na dukeshin këmbët, apo shalët
(siç thoshim me shoqet) kur hipnim e zbrisnim nëpër kamionë me të cilët shkonim
për shfaqje në gjithë Shqipërinë, fshatra e qytete.
Cili
është roli që keni interpretuar së fundmi në teatër apo kinema dhe kur u
larguat nga jeta artistike?
Unë u largova
nga skena për shkak të sëmundjes së këmbëve të mia, të cilat nuk kishin më
forcë të mbanin mbi to trupin tim dhe lëvizjet e mia në skenë e në filma. Nuk
isha më e aftë të qëndroja për një kohë të gjatë në këmbë. Kështu vendosa që të
dal në pension të parakohshëm që në moshën 50 vjeç. Ishte viti 1988 kur unë u
shkëputa tërësisht nga aktiviteti. Mbaj mënd në mes të viteve ‘80 në mos gaboj,
dy role të mija në teatër: “Shtëpia me dy porta” dhe “Pallati 176”. Këto dy
komedi ishin rolet e mia të fundit. Ndërsa në këtë periudhë kisha xhiruar në
kinostudio filmat: “Si gjithë të tjerët”, “Hije që mbeten pas”, “Apasionata”
dhe. Kujtoj ditët e xhirimeve në Sarandë dhe pamjet e qytetit aq të pastër dhe
të bukur, të cilat më erdhën shumë pranë kur e pashë në një stacion televiziv
para pak kohësh, filmin, “Nxënësit e klasës time”.
A
keni pasur propozime të tjera për të luajtur në skenë apo kinema?
Edhe këtë
periudhë që kam qenë e sëmurë kam pasur shumë propozime për role në teatër, por
që kam qenë e detyruar t’i refuzoj të gjitha sepse nuk lëviz dot nga paraliza
që më ka mbërthyer. Personalisht ka ardhur në shtëpi z.Kiço Londo dhe më ka
propozuar për bashkëpunim me teatrin e tij dhe përsëri kam refuzuar. Ai më ka
dashur shumë si aktore dhe më shikonte si protagoniste në shumë role, të cilat
ai i vinte në skenë. Këtë përkushtim nga ana e tij e çmoj shumë dhe
njëkohësisht e vuaj që nuk ja dhashë kënaqësinë për të qenë pjesë e stafit të
tij. E përshëndes Kiçon dhe i uroj sukses në punën e tij si regjisor.
Si
përjetohej në familje karriera juaj dhe si reagonin familjarët për rolet të
ashtuquajtura problematike?
Kryesisht
familja më ka mbështetur dhe asnjëherë s’ka qenë pengesë për karrierën time të
çfarëdo roli qoftë. Burri dhe djemtë vinin gjithmonë të më shihnin kur kisha premiera dhe kënaqeshin e më
prisnin deri sa mbaroja shfaqen. Kjo më jepte një kënaqësi të madhe, madje
shpesh më thërrisnin me emrin e rolit, duke më ngacmuar si: Cuca, Zonja
Hatixhe, Klea, Afroviti etj.. Ishte vërtet bukur sepse kjo tregonte që unë i
kisha arritur rolet.
A
komunikon tashmë me koleget tuaja të dikurshme dhe cilat janë marrëdhëniet me
to?
Tanimë po bëhen
me shumë se 18 vjet që jam sëmurë, por disa kolegë e shoqe të punës nuk më kanë
harruar dhe kanë ardhur për të më vizituar. Kujtoj këtu, shoqen time Mimika
Luca, Edi Luarasi, Besa Imami, Marika Kallamata etj.. Kujtoj edhe disa shokë
si, z. Pëllumb Kulla, Vladimir Prifti, Ali Bega etj., që për këtë çast nuk i
kujtoj dot, e të më falin. Erdhën edhe këta shokë në kohë të ndryshme e tepër
të vështira dhe më dhanë shumë jetë e kënaqësi.
Rivaliteti
mes jush, ekzistonte?
Për sa i takon
rivalitetit, kjo gjë nuk ka ekzistuar të unë. Shoqet i kam dashur e respektuar
shumë. Qoftë më të mëdha apo më të reja, për mua ato ishin të talentuara e të
respektuara: si Mimika, Roza, Besa, Pavlina, Margarita, Edi Luarasi, e shumë të
tjerë, vetëm respekt dhe dashuri ndjej akoma për ta. Bashkë ndanim të gjitha
hallet dhe problemet gjatë xhirimeve apo turneve. Solidariteti ishte motivi
kryesor i punës dhe i karrierës. Por koha bën të veten dhe njerëzit harrohen,
largohen sepse kanë hallet e veta dhe jetën e tyre. Gjithmonë do kem nostalgji
për vitet e shkuara, të cilat nuk kthehen më mbrapa, por ato vijnë me shumë
forcë nëpërmjet fotove ekranit etj..
Jeni
nostalgjike për atë çka keni dhënë dhe doni ta shihni veten në ekran?
Më pëlqen t’i
shoh filmat shqiptar në televizor. Dhe natyrisht, nostalgjia e skenës është
shumë e madhe njëkohësisht edhe ajo për filmat. Por s’ke ç’i bën, kështu e
solli fati.
Ju
shkuat për kurim në Greqi? Ishte e vështirë terapia?
Duke qenë e
sëmurë dhe duke mos pasur mundësinë të kurohesha këtu, kam vajtur me ndihmën e
disa miqve të burrit, Teodorit, në një spital në Greqi dy herë: në vitet 1994
dhe 1998. Aty ishin edhe djemtë, të cilët më ndihmuan gjatë gjithë kohës që
kreva vizitat edhe operacionet. Kalova çaste të vështira dhe operacioni doli
relativisht me sukses. Më vonë pas vdekjes së burrit (viti 2001) unë u sëmura
shumë dhe pësova një paralizë në vitin 2003. Edhe sot e kësaj dite, në saj të
ndihmës së djalit tim po kaloj në shtëpi çaste të vështira, por jam e kënaqur
dhe me këto kushte…
Flet
djali i artistes, Albenc Papapavli
Antoneta
do që njerëzit ta mbajnë mend siç ka qenë
Antoneta
Papapavli, aktorja e skenës dhe e ekranit prej gati 22 vitesh është shkëputur
nga aktiviteti artistik. Shkak mbetet gjendja e saj shëndetësore. Por imazhi i
saj është po kaq i gjallë në pelikulë ashtu sikundër të gjithë e mbajmë mend me
rolet e Afrovitit tek “Karnavalet e Korçës”, Sania tek “Hije që mbeten pas”, të
drejtoreshës tek “Shoku ynë Tili”, Cuca tek “Cuca e maleve”, Ledi Milford tek
“Intrigë dhe dashuri” etj. Në karrierën e saj artistike ajo numëron të paktën
130 role në skenë dhe kinema. Gjithsesi, ajo vazhdon të jetë një grua e
fisshme, e rregullt, me flokët e mbledhur dhe tiparet e theksuara. Pavarësisht
sëmundjes që ia ka vështirësuar ritmin e jetës, ajo përpiqet të ruajë pamjen e
dikurshme dhe këtë e arrin vetë, me forcat e saj. Siç thotë djali i saj,
Albenci, i cili është dhe njeriu që kujdeset më shumë për të, Antoneta kërkon
medoemos të ruajë figurën me të cilën të gjithë e njohin. “Nëna e rregullon
portretin e saj me dorën e majtë. E bën këtë çdo ditë, pavarësisht mundësive.
Nuk lejon të merret tjetër kush me një gjë të tillë. Përpiqet dhe ia arrin
qëllimit”. Vitet e fundit sipas Albencit, nëna e tij ka hequr dorë nga daljet
publike. Për shkak të pamundësisë për të ecur, ajo ka zgjedhur, herë shtratin e
herë karrigen me rrota, si të vetmet vende, ku mund të ndihet mirë dhe e qetë
gjë që me sa duket e bëjnë të jetojë me kujtimet që e rrethojnë. “Ajo nuk do të
jetë më publike sepse kërkon që njerëzit ta mbajnë mend ashtu, një zonjë grua,
të bukur, aktore profesioniste dhe mbi të gjitha një fisnike në shpirt. Nuk do
që njerëzit që e njohin e ta shohin në karrocë”, thotë Albenci.
Gjatë karrierës
së saj ka interpretuar në 130 role
Rolet në pjesë
teatrale
1.Rrugë të
tërthorta 1963
2.Rrethimi i
bardhë 1965
3.Vajza
optimiste 1964
4.Ariu 1966
5.Orfeu zbret në
ferr 1969
6.Shokët 1968
7.Orët e
Kremlinit 1976
8.Prefekti 1977
9.Karavidhet 1978
10.Tre të shtëna
pushke 1966
11.Nga errësira
në dritë 1979
12.Bashkë me
agimin 1980
13.Pas provimit
të fundit 1983
14.Një nuse për
Stasin 1979
15.Viti 1961 1965
16.Karnavalet e
Korçës 1977
17.Një ngjarje
në fabrikë 1968
18.Cuca e maleve
1969
19.Arturo Ui 1969
20.Luiza Miler 1977
21.Lumi i vdekur
1978
Rolet në
kinematografi
1.Komisari i
Dritës 1963
2.Tinguj Lufte 1976
3.Kërcënimi 1978
4.Përballimi 1981
5.Nxënësit e
klasës time 1981
6.Ata ishin
katër 1983
7.Apasionata 1984
8.Shoku ynë Tili 1984
9.Shoqja nga
fshati 1979
10.Përtej mureve
të gurta 1979
11.Hije që
mbeten pas 1982
12.Zonja nga
qyteti 1980
13.Gjurmë në
kaltërsi 1979
14.I treti 1979
Botuar në gazetën TELEGRAF e mërkurë 9 mars 2011
Emri im është Elfrida. Kur burri im më la, isha i shokuar dhe i zemëruar dhe nuk e mbajta veten për shumë muaj. Bëra gjithçka që munda për ta kthyer atë, por pa dobi. U nisa për në një qytet tjetër me shpresën se do të mund të filloja përsëri. Takova një burrë tjetër me të cilin u përpoqa të isha me të, por nuk funksionoi sepse nuk mund ta dashuroja. E dija që ende dua dhe dua që burri im të kthehet tek unë. Kështu që fillova të kërkoja ndihmë dhe më pas gjeta MAGJIKËN E BARDHË, nga pikëpamjet e ndryshme që kisha lexuar. Ne biseduam dhe e bëra të kuptonte gjithçka që duhej të dija, besova në të dhe ndoqa procedurat. Ai punoi për mua dhe rivendosi dashurinë dhe lidhjen mes meje dhe burrit tim, dhe vetëm pas 48 orësh siç premtoi, burri im po më kërkonte dhe filluam të flisnim, dhe ai erdhi të më shihte ku jam, dhe bëmë gjëra u ngritëm dhe u bëmë përsëri të lumtur së bashku. WHITE MAGIC është i besueshëm dhe mund t'ju ndihmojë nëse e kontaktoni për ndonjë gjë. Thjesht dërgojini atij një SMS me email: findritualforlife@gmail.com
ReplyDeleteOse WhatsApp: { +2349046229159 }
{ +3550685677099 }