Leonard Veizi
Jemi
në ditë pushimesh. Mbrëmja pushtohet nga muzika “live” e restoranteve. Orkestrat
luajnë muzikë të gëzueshme e njerëzit kërcejnë të
shpenguar. Janë lodhur në një vit pune dhe mezi i kanë pritur këto pushime.
Ndaj gëzimin e tyre nuk mund ta prishë halli i një tjetri.
Disa
orë më parë se kaq, portalet dhe rrjetet sociale në internet ishin marrë gjerësisht
me një lajm të zi. Një vajzë e vogël tek luante
në breg të detit përplaset nga një motoskaf. Dhe... vdes.
Tragjedi.
Kishte
ardhur për pushime familjare nga shumë larg dhe rrugën e kthimit nuk e bëri më në
ndenjëset e avionit komod të linjës, por me një arkëmort. Rrjetet sociale u përgjakën
po aq sa deti nga gjaku i vogëlushes. Dielli shkëlqen, por dita dukej e zezë.
Kjo
ishte gjëma.
Ne
si shqiptarë të thjeshtë, që plazhin e bëjmë disa dhjetra, në mos disa qindra
kilometra larg vendit ku ndodhi tragjedia, na vjen keq, - dikush edhe përlotet
- dhe hedhim ndonjë status në Facebook.
Dhe e quajmë të kryer detyrimin tonë. Tek e fundit nuk heshtëm. Tek e fundit, e
kryem reagimin tonë prej qytetari. Tek e fundit, u munduam t’ia lehtësonim
sadopak barrën e dhimbjes familjarëve.
Solidariteti
vlejti një gjysmë dite. Pastaj qielli nisi të hapej dalëngadalë dhe të gjithë plazhistët
vunë re se dielli shkëlqente për mrekulli. Kishim shkuar për pushime, apo jo?
Nëpër
plazhe jeta vijoi normalisht. Njerëzit u lanë sërish në det, hipën nëpër varka plastike
që remohen me këmbë dhe kërkuan shëtitje me motoskaf, po si ai që përplasi pa mëshirë
vajzën e vogël, që me një gëzim të ligjshëm fëmijëror, luante në breg të detit.
Dielli
shkëlqente. Qielli ishte blu. Dhe deti po aq. Gjurmët e gjakut ishin zhdukur.
Dhe jeta na ftonte të hidhnim tutje gjithçka të keqe dhe të shijonim çastin që
ikte pas e nuk kthehej më. Dhe ashtu bëmë të gjithë.
Ishte
e njëjta kohë kur vogëlushja pa jetë qëndronte në një dhomë ambulatore duke u përgatitur
për një udhëtim të gjatë. Udhëtimin e fundit të jetës. Udhëtimin që nuk do ta
sillte më në brigjet e bukura të Jonit, ato brigje që njerëzit e ndyjnë më shumë
se sa anijet që shkarkojnë gjithfarë mbeturinash.
Por
ne si njerëz të thjeshtë, - plazhistë apo punonjës zyrash që kanë kohë
mjaftueshëm të merren me argëtimet në internet, - e kishim kryer misionin tonë.
Fati i keq ishte i familjarëve të viktimës. Ata duhet të qanin e t’i binin kokës
me grushte. Ata duhet të hanin veten me dhëmbë dhe të mbyteshin në lotët e
tyre. Sepse fati i keq ishte për ta. Ndërsa ne të tjerët... duhet të argëtoheshim
nëpër pista kërcimesh me muzikë “live”.
Jemi
në ditë plazhi. Restorantet ftojnë pushuesit me këngëtarë që mbajnë nga një
mikrofon në dorë: diku ndihet buzuku grek, diku një kanconetë italiane e diku më
tutje tallava kosove.
Jeta
vazhdon...
Ne
jemi të qetë të vazhdojmë ta shijojmë çastin tonë. Sepse ne e bëmë atë çfarë
kishim për të bërë. Nuk qëndruam duarkryq. E thamë fjalën që na kish munduar në
shpirt. E hoqëm barrën të na rëndonte. Dhe kaq.
Fill
pas kësaj nisën sërish postimet e selfieve buzë detit. Po atij deti që më parë
se kaq kishte marrë ngjyrën e gjakut të vogëlushes. Dhe ca video paksekondëshe
nga jeta e shfrenuar në “shkuma-party”.
Harrojmë
shpejt...?
Nuk
është vetëm kjo. Gjithçka është tregues i një realiteti të trishtë. Degradimi
moral i shoqërisë. Dhe kësaj i shtohet degradimi i strukturave të shtetit, të
cilat përditë e më shumë lëshohen.
Prej
kohësh shoqëria shqiptare është në një krizë morale. Dhe shkak nuk është
domosdoshmërisht postpandemia që po nxjerr në shesh goditjet e marra në ditët e
izolimit dhe të panikut. Ajo mund t’i ketë dhënë një shqelm të fundit. Por
problemi ka ekzistuar prej kohësh.
Është
e pamundur që ne si shoqëri jemi sa e krekosur e imponuese, e sertë dhe hakmarrëse
aq dhe e squllët e amorfe deri në pranimin e sakrificës në emër të “fatit të
keq”, “fatit të shkruar” apo “fatit të thënë”. Ndërkohë që nuk kemi fuqi të
ndryshojmë realitetet tona. Ndaj ulim kokën dhe vetëm pranojmë.
Ky
është disfatizëm.
Në
reagojmë në mënyrë masive vetëm nëpërmjet celularëve tanë. Kemi gjetur mënyrën
më idiote për t’u shfrehur: në Facebook. Dhe i kemi larë duart. Edhe burrat e
shtetit të ngushëllojnë sot në Facebook... me statuse qesharake. Ndërsa
portalet nxitojnë të mbledhin pikët e mbetura rrugëve: “Si e komentoni
tragjedinë e ndodhur në Himarë?”. Vuuu... shkarkesa. Sharje, emoji me
lot në sy dhe faqe të skuqura nga inati, dhe plot banalitete të tjera. Po, po,
ne e kryejmë detyrimin tonë si qytetarë të denjë të Republikës. Jemi të ashpër
e vetmohues në qëndrimin tonë... pas celularit, me një emër anonim. Por burra që
dalin të përballen me të keqen janë të paktë.
Jemi
në sezon pushimesh. Dhe vetëm pak ditë më parë ka qenë një tjetër ngjarje e
tmerrshme në det. Kur vëllai shpëtoi vëllanë dhe shokun e tij, por humbi jetën
e vet. Dhe të dyja tragjeditë ishin lehtësisht të shmangshme, nëse shteti do të
njihte kufijtë e tij pa u futur në sinorët e tjetrit. Sepse në të dyja rastet
flitet për çmontimin e mendjes të punonjësve që marrin rrogën nga shteti për të
shpëtuar jetët njerëzore dhe jo për të mbledhur kufomat e tyre.
Ndërsa
shoqëria nuk reagon ndaj shtetit as kur një punonjës i saj nuk ndodhet të bëjë
detyrën e të shpëtojë atë që është në vështirësi e as kur një tjetër punonjës i
saj i merr jetën një vogëlusheje, qoftë dhe në mënyrë aksidentale por krejtësisht
të papërgjegjshme.
Shoqëria
jonë është në një dekadencë morale të paparë: sapo mbaron ceremonia mortore
sulet te restoranti me këngëtarin “live” të mbysë hidhërimin me raki e të dëgjojë
ca muzikë tallava që të qetësojë shpirtin. Se është fort i dërrmuar e ka nevojë
për pak përkrahje.
Ndërkohë
shteti vetë është me pushime. Pushime masive. Dhe me justifikimin në majë të
gjuhës...
-Për
ju po punojmë.
-Për
kë?... në fakt.
Ndaj
nuk është rastësi që një oficer ushtrie kapet duke kultivuar lëndë narkotike,
se nuk i dilte rroga, e një oficer policie nxjerr turistë nëpër det se nuk i
del rroga. Bëjnë punë të dyta dhe nuk bëjnë asnjërën të saktë. Ose i bëjnë keq
të dyja, duke menduar se ia hodhën.
Edhe
mua si gazetar në fakt nuk më del rroga. Madje, nuk ka shqiptar që bën punë të
ndershme, qoftë duke shitur krahun apo mendjen e tij, - që t’i dalë rroga e të
ngryset e të gdhihet pa e vrarë mendjen për të nesërmen. Por kjo deri më tani
nuk më ka shtyrë ta bëj keq një punë të dytë, por ta fus një lek në xhep gjithsesi.
Sepse me siguri që një ditë do ta vjell.
No comments:
Post a Comment