Çfarë
modeli po i japim brezit të ri, atij që po bëhet gati për t’u hedhur në jetë
por që është ende i brishtë dhe i papërpunuar mirë?
Nuk
e kam fjalën për modelet e gatshme që induktojnë programet televizive, ato
programe të cilat anatemohen gjithë ditën e ditës por që dhe ndiqen e shikohen
tërë natën e natës. E kam fjalën për një realitet të trishtuar. Një realitet që
vjen jo përmes thashethemeve të rreme, por lajmeve të vërteta. Një realitet që
e kemi para syve, e para hundës tonë. Për ta parë e për ta nuhatur nëse
vështrimi na është errur e nuk e shohim dot.
Shoqëria
jonë është drejt kalbjes. Dhe do të kalbet e tëra nëse shteti nuk do të vihet në
funksion 100 përqind të kapacitetit. Dhe kur flas për shtetin e kam fjalën për
levat e tij: jo ato që të dënojnë pasi ke bërë krimin, por ato të cilat të
pengojnë të shkosh drejt krimit.
Nuk
është e thënë të kalbet e gjitha për të kuptuar se vërtet është kalbur e nuk ke
çfarë t’i bësh më. Mjafton të prishet një pjesë e saj, se kalbja nis e përhapet
dalëngadalë e pa ndihmën e askujt. Pas kësaj do të duhet të sakrifikosh
shumicën e gjësë që të mund të shpëtojë tjetra. Dhe kjo vlen sipas teorisë së
doktor Adhamudhit, personazhit të famshëm të Çajupit tek komedia “Pas vdekjes”
që thosh: Po të dhëmbi një dorë, prije të shpëtojë tjetra. Të dhëmbi një sy
krreje, të shpejtojë tjetri. Po të dhembi koka? - ngriti pyetjen Zeneli. Këtu
ngeci dhe teoria e Adhamudhit. Se po të priste dhe kokën nuk mbetej më asgjë.
Në
ditët e sotme mund ta presësh dhe kokën, se nuk ka vlerë. Sot vlerë ka barku. I
hedh stomakut të shkretë me bindjen se do të ngopet e ti do ta mbarosh
“misionin” një ditë. Por ai di vetëm të zgjerohet. Dhe kjo është e keqja e
pakontrollueshme.
Jemi
kthyer në një shoqëri që nuk po njeh më moral por vetëm paranë. Dhe për hir të
saj çfarë nuk bëhet.
Në
jetën e përditshme jemi mësuar të njohim pafund raste kur prindi sakrifikon më
të mirën e tij për fëmijën. Duke menduar gjithmonë që e ardhmja u përket atyre
dhe se ata duhet ta ndërtojnë jetën në baza të forta. Kjo ndodh edhe kur vetë
prindi është pis e delenxhi, i cili merret me tërë horrllëqet e mundshme.
Një
nënë prostitutë e mban larg vajzën e saj nga rruga dhe mundohet ta edukojë dhe
shkollojë që në jetë të bëhet ose mësuese ose ekonomiste. Një baba mashtrues
dhe pijanec, që bie të flejë te pragu i derës se nuk e mbajnë këmbët të futet
brenda, e mban larg tavolinës së mejhaneve të birin, që të mos bëhet as pijanec
e as kodosh si ai, por të shkollohet e të bëhet jurist apo mjek.
Ndërsa
rasti i tretë, më i keqi është kur një nënë apo dhe një baba, mundohet t’i
transmetojë fëmijës së tij, veset e veta. Pra ose të bëhet “trim” si babai e të
hajë ndonjë koqe plumbi bythëve, - se dihet që trimat nuk rrojnë gjatë, - ose të bëhet kurvë si mamaja e të jetojë duke
punuar sa “djersa e ballit” t’i rrjedhë çurg nëpër ulluk. Dhe ka raste kur nëna
apo babai hajdut, e bëjnë fëmijën si vetja: një tjetër hajdut. Se hajdutllëku,
si puna e kurvnillëkut janë zanatet më të vjetra në botë. Faqen ta nxijnë por
pa gjë s’të lënë.
Por
jo nga ata me shkollë të lartë, por hajdut të rëndomtë, imagjinata e të cilit
shkon vetëm pesë metra larg. Dhe fëmija, në vend që të shkollohet e të bëhet
për së mbari, vazhdon rrugën si pasardhës i denjë i një babai a nëne të
padenjë. Le më kur flitet për profesionistë që ia dinë hiletë punës dhe me një
nga këto dy zanate mundohen të bëjnë pasuri.
Çfarë
modeli u japim fëmijëve tanë?
Fare
pak nga vlerat dhe shumë më tepër nga antivlerat. Ky është fakt, i dukshëm, i
përditshëm deri në marrëzi.
Një
nënë, kërkon të vjedhë shtëpinë e “padronit” ku punon si pastruese. Por
meqenëse nuk flitet për cingla-mingla, por për aq para sa nuk mban dot thesin,
kërkon dhe ndihmën e të birit. Dhe jo thjeshtë si hamall ngarkim-shkarkimi.
Meqenëse nuk e gënjen dot, i tregon ballazi, se i duhet ndihma e tij për të
bërë një hajdutllëk, dhe për ta kryer misionin me sukses të plotë, i jep dhe ca
leksione hajdutërimi. Dhe djali, - ndoshta jo me ndonjë ego të shprehur për të
mësuar e për t’u bërë o jurist o mjek, - preferon të bëhet hajdut. Sepse në
këtë mënyrë fiton shumë më shpejt aq para sa të blejë dhe një orë “Roleks”, një
celular “Iphone 14”, madje dhe një “BMW X6” që të bredhë nëpër bllok e t’u
marrë mendjen çupave të reja. Kësaj i thonë t’ia hedhësh fukarallëkut një herë
e mirë e t'i thuash: ku të kam parë or tungjatjeta. Tjetër gjë se misioni
dështoi dhe ai si nxënës bashkë me të ëmën mësuese, përfunduan prapa hekurave
të qelisë së burgut.
Kjo
është një nga mënyrat e edukimit. Dhe këtu merr vlerë shprehja “Bëmë baba të të
ngjaj” që mund të konvertohet më së miri dhe “Bëmë moj nënë të të ngjaj”.
Çfarë
modeli do u lëmë atyre që do të vijnë pas nesh?!
Hëm...
No comments:
Post a Comment