Nga
Leonard Veizi
Ai
e ka ndërtuar madhështinë e tij si një aktor karakteresh, pikërisht mbi rolet e
vogla e dytësore.
Në
30 karakteret e stampuara në pelikulën e filmit, është e vështirë të përzgjedhësh
se cili prej tyre do të përbënte një kulminacion. Sepse gati të gjithë do ta
përfaqësonin atë denjësisht.
-Pse, ashtu ngulet gozhda mor karafil?
-Karafil je vet.
-Kujt i thua karafil ti? I paedukatë. Ec me mua në
drejtori.
-Oooo, fillove ti nga pedagogjia. Ai u suall si
rrugaç. Të gjithë e dinë se ai është i pasjellshëm. Epo unë nuk mund të zbraz
kokën time dhe të mbush mendjen e atij... Nertil Dulit!
Këto
ndoshta mund të jenë batutat më emblematike të tij të realizuara tek filmi
“Shoku ynë Tili” ku luante rolin e mësues Faikut që jepte lëndën e Gjeografisë.
Por
Ndrek Shkjezi është shumë më i hershëm në kinemanë shqiptare, që në fillimet e
saj. Sepse e ka filluar si Gjeto Gjokaj,
një rol episodik tek filmi “Skënderbeu”, që ishte dhe filmi i parë shqiptar në
bashkëpunim me studion “Mosfilm” të ish-Bashkimit Sovjetik.
Por
dhe tek filmi “Debatik” ai ka një rol shumë simpatik, si tregtari i një dyqani
metrazhesh, i cili, një babai që blinte 6 metra kambrik si qefin për të dërguar
në varr djalin e vetëm që i kish vdekur, i ofronte gjithë gaz:
-Po ndonjë plaçkë të mirë për dasmë, dëshironi? Kam
sjellë plot gjëra të bukura nga Italia.
Tek
filmi “Plagë të vjetra” ai është Llambi, i cili pas një operacioni nga stomaku,
vazhdonte t’i ankohej doktoreshë Verës, se kishte dhimbje e i ishte krijuar një
masë e fortë në vendin e plagës.
-Po puna ime si do bëhet doktoreshë? U bënë 10 ditë që
jam bërë operacion dhe akoma kam dhimbje. Por ju më duket doni të mbuloni
gabimet tuaja dhe thoni: durim. Unë kam infeksion. Jam i sigurt.
Por
ai është edhe pacienti që priste të vizitohej në Poliklinikën Qendrore, tek
filmi “Era e ngrohtë e thellësive”
-Djali, ai më solli mua këtu. Nuk më vente mirë me
punën. Eh, ç'kam hequr. Mua më mori në qafë gruaja. 12 zanate ka ndërruar im
bir, lërë-fillo, fillo-lërë... eeeeh.
Shumë
domethënëse janë dhe batutat e tij tek filmi “Fjalë pa fund” ku ai luan rolin e
një njeriu të pasionuar pas gjyqeve, sidomos ato që kishin të bënin me
divorcet.
-Eh, sa gjyqe kam parë unë mor bir. Nga gjyqet njeriu
mund të nxjerrë probleme shoqërore. Lloj-lloj dëgjon. Këta ndahen pas 10
vjetësh. Seancën e parë nuk e hapën fare çështjen e një gruaje të bukur. Peri
të tillë nuk kisha parë ndonjëherë: vetullën gajtan, syrin e zi...
Tek
filmi “Në pyjet me borë ka jetë” ai luan rolin e sharrëtarit Allaman Uka, që
vinte vërdallë nëpër kantier duke u betuar se do ta gjente mikun e tij të
ngushtë, që mendohej se kishte humbur në pyjet me borë.
-Dëgjoni këtu: mos më thënçin me emër po nuk e gjeta
babushin sonte. Vetëm unë e di se çi pjell mendja atij.
Tek
filmi “Kur hapeshin dyert e jetës” në rolin e Gjin Kryebardhi, ai na jep një
tjetër karakter interesant e plot jetë, kur provokon mjekun e ri të fshatit e i
thotë se i dhembte e i therte këmba që kishte thyer 25 vite më parë. Por kur
mjeku ia zbuloi shakanë u hodh përpjetë nga shtrati i pacientit:
-Pasha nji at' rreze dielli, taman nji ashtu si the
ti. Por un deshta me ba lojna. Kur ia kam ba doktor Prelës, 500 lek barna më ka
dhënë. Por unë nuk i mora. Po ti qenke kokrra e doktorit more bir.
Por
si xha Nasi, roja e Institutit të Arteve tek filmi “Apasionata”, që kishte
fiksim dritat, ishte edhe më gazmor.
-More Artur. E di që do më heqin nga puna. S’është
nevoja për ty, më thanë se qëndron gjithë natën Arturi në Institut.
Ndërsa
tek filmi “Dhe vjen një ditë”, ai është Nikolla, portieri i Hotelit të
Beqarëve, që sipas Llano Bletës, ishte një poet popullor penës së të cilit i
takonin vargjet: Ora 12 e natës, çak e çuk te porta.
-Jo prapa krahëve Nikollë! Sa ishte këtu i bëje tërë
ato lajka, - i bëri vërejtje Gori Goroshi duke i marrë gazetën nga dora.
-Se
ashtu e kisha hallin. Sebepi i nipit tim që kam në Pukë. Drejtorin e Kuadrit të
ministrisë e kishte shok të ngushtë. Po thuaji mor qerrata një fjalë të mirë
për nipin. Do t’i them Nikoll, do t’i them. Fjalët e mira gurët në torbë.
Kështu qe ai. Por tani i paska gjetur mirë mushka drutë.
Tek
filmi “Besa e Kuqe” Ndrek Shkjezi ka një rol të vogël, por shumë domethënës, ku
me një xhaketë të hedhur në njërin krah u del përballë dy prej djemve që bënin
punën agjitative nëpër Mirditë, në kuadër të luftës antifashiste, dhe me një
fjali bën që ata atë bien në kurthin e ngritur.
-A u lodhët? A keni me ndez se më ka hup unuri? Kot po
ju them, po pa shku të zalli pash Pjetër Ukakeqin me disa xhandarë. Ju rrit
ndera e udha e mbarë!
Tek
filmi “Radiostacioni” ai luan rolin e një borgjezi i cili jetonte në bodrum nga
frika e komunistëve që kishin hyrë në Tiranën e fundluftës së Dytë Botërore.
-Ndoshta
nuk është e nevojshme të zbresim kaq thellë. Ndoshta është e nevojshme të
paraqitemi atje ku duhet. Por ju e dini se nuk dimë as vetë ku duhet të
paraqitemi.... Oooo Mukadesss.
Por
një rol tjetër i spikatur i tij, i cili është fiksuar në kujtesën kolektive,
është dhe ai i xhandarit tek komedia “Prefekti”.
-Hap sytë se mos është ndonjë burrë e osht vesh si
gru!
-Jo jo, është gru. Është gru. Më tha: do të fjalosem
personalisht me zotin Prefekt. Bile është gruja e një doktori dhe emrin e kish
Kakarina... kështu: Katerina.
Por
një tjetër rol, jo më episodik por qendror, është dhe ai i xha Thimit, babait
të Blertës tek filmi “Fejesa e Blertës” që kërkonte të rregullonte vajzën në
një punë të mirë fshati, meqenëse ishte dhe sportiste me emër aq sa e kishte
kërkuar edhe Dinamo në kryeqytet.
-E mbajnë vendin bosh atje në laborator dhe nuk të
fusin ty. Po nuk u rregullove në ndonjë vend të mirë tani ti do të plakesh në
stallat e lopëve.
Dhe
po aq një rol të rëndësishëm, atë të Zenelit, ai ka pasur edhe tek filmi
televiziv “Kur hidheshin themelet”
-Ai vrau Adilin dhe vazhdoi lojën e bixhozit dhe
fitoi. Ai nuk ka shpirt Bude, nuk ka shpirt.
Në
jetëshkrimin e tij zyrtar thuhet se Ndrek Shkjezi u lind në Shkodër, më 4
qershor 1922. Që herët do të interpretonte dhe role të vogla në trupa teatrale
joprofesioniste. Largohet nga Shkodra menjëherë pas mbarimit të luftës dhe në
vitin 1945 së bashku me artistët Naim Frashëri, Kadri Roshi dhe Mihal Popin do
të themelonte Teatrin e Shtetit, që më vonë do të quhej Teatri Popullor e sot Teatri
Kombëtar. Në kohën e shërbimit të detyrueshëm ushtarak punon në Ansamblin e
Ushtrisë. Në teatër ka luajtur më shumë se 80 role. Ndërsa në kinema ka
interpretuar në të paktën 30 filma të ndryshëm. Për meritat e tij artistike
është vlerësuar me Urdhrin “Naim Frashëri”, dhe në vitin 1989 me titullin
“Artist i Merituar”. Ndahet nga jeta më 17 qershor të vitit 2002, në moshën
80-vjeçare.
No comments:
Post a Comment