Nga Leonard Veizi
Për shkak të
inteligjencës, e cila në evolucionin e viteve e ka rritur gamën, raca njerëzore
ka pasur gjithmonë nevojë për të mbajtur një maskë në fytyrë. Sepse vetëm maska
nuk do tregonte emocionet tona të vërteta. Nuk do na tradhtonte. Nuk do të na
tregonte më të dobët para tjetrit, nuk do ta tregonte lumturinë e epërme. As
trishtimin e tepruar. Sepse tjetri nuk e do lumturinë tënde. Sepse tjetri do të
të shohë vetëm duke vuajtur.
Por si i bëhej për
t'i mbuluar të gjitha këto?
Vendoset një
maskë.
Dhe njeriu e gjeti
mënyrën si ta ndërtonte maskën, me të cilën në fakt nuk e kishte pajisur
krijuesi i tij. Por i kishte dhënë inteligjencën. Dhe maska nuk ishte prej pambuku, as plastike, madje as si ato të kirurgjisë abdominale. Por
gjithsesi, ishte një maskë e cila ta mbulonte mirë fytyrën aq sa askush nuk
mund të depërtonte për të parë se cili ishte fytyra e vërtetë e tjetrit.
“Sepse siç më
thotë nga njëherë, ai i ka shtyrë gjithmonë që të kenë një maskë, një maskë hipokrizie
që Beni nuk e duron dot”, do të shprehej personazhi Fredi i filmit “Hije që
mbesin pas”, i cili shpjegonte për dhëndrin Agron marrëdhënien e Adnanit baba
me të birin Beni, ku mospërputhja midis tyre kishte një shkak thelbësor:
mbajtjen e “maskës”. Dhe Adnani baba, si burrë i mençur e me përvojë që ishte,
kërkonte që Beni aguridhe dhe i pamësuar me jetën ta mbante maskën, se do t’i
duhej për t’u ngjitur në atë që ai e cilësonte si “karrierë zyrtare”.
Viti 20 i
mijëvjeçarit të ri tregoi se ne u futën në epokën e maskimit. Dhe ky është një
maskim i trashë, pa shumë elegancë dhe pa përdorur fare inteligjencën.
Sot ne kemi vënë
të gjithë nga një maskë. Është e detyruar, duam apo nuk duam. Madje na thuhet
se është për të mirën tonë. Dhe për këtë ka një vendim qeverie. Një vendim i
thjeshtë fare, por që të penalizon fort. Po e hoqe maskën merr një gjobë për të
cilën do të thartohesh mirë. Kështu që më mirë i nënshtrohesh fatit dhe e mban,
paçka se ajo s’ka asnjë vlerë, dhe pse trumbetohet se është pikërisht ajo që po
na mbron nga viruset; nga ky fort i rrezikshmi Covid, por dhe nga një seri
virozash, që për të thënë të vërtetën prej një viti u janë harruar emrat dhe
simbolet.
Ndërkohë që fytyra
jonë e vërtetë, pa maskë inteligjente dhe pa maskë artificiale, ka të bëjë me
individualitetin e secilit prej nesh. Sepse të gjithë e kemi nga një fytyrë të
ndryshme, dhe kur ajo nuk është e bukur. Dhe gjenialiteti i krijuesit është pikërisht këtu, që na ka bërë të
gjithëve në këtë botë, nja 7-miliardë e kusur njerëz, të ndryshëm nga njëri-tjetri. Po ashtu si dhe shenjat e gishtërinjve. Ndërsa maska e humbet atë dhe i
bën njerëzit të njëtrajtshëm. Si në ata filmat me robotë, ku mekanizmat bëjnë
të njëjtat veprime të urdhëruara nga ordinatori qendror. Dhe në këtë mënyrë,
çdo njëri prej nesh mbetet vetëm si një numër në databazën e të dhënave. Pa
identitet.
Ne nuk e tregojmë
sot fytyrën tonë. Një i huaj nuk e di se me kë ka të bëjë kur të ndalon në
rrugë për të të bërë pyetjen më bazike: “ku është “filan” rrugë? Ai nuk
shquan dot plastikën e bashkëbiseduesit, mimikën e tij. Nuk ia ndjen dot as
skuqjen prej mashtrimit dhe dhe as zverdhjen e saj prej frikës.
Maska na vjen në
ndihmë, pikërisht atëherë kur ne për shkak të paaftësisë nuk e realizojmë dot
një maskë natyrale e cila na mbron nga ballafaquesi.
Maska tanimë është
bërë pjesë e gardërobës tonë. Shumëkush kujdeset që të ketë disa syresh, me
dizajnë e masa të ndryshme. Për verë dhe për dimër. Për xhiron e paradites dhe
për atë të darkës. Dhe të dalësh pa maskë sot është njëlloj si të dalësh... pa
pantallona fjala vjen. Dhe nëse nesër do ta heqim maskën, por me vendim
qeverie, do të na duket vetja nudo e s’do kemi me çfarë ta mbulojmë
lakuriqësinë tonë.
Ne të gjithë
mbajmë maska dhe mbulojmë fytyrën deri tek sytë.
Po çfarë duam të
mbulojmë me to???
Kapuletët dhe
Montagët, armiq të betuar, u ngatërruan fort midis tyre në një ballo me maska, pikërisht se nuk
po kuptonin kush ishte miku dhe kush ishte armiku. Përfitoi vetëm një çift të
rinjsh nga e gjitha kjo: Romeo dhe Zhuljeta.
Volfgang Amadeus u
trondit kur pa babain e tij Leopold të hiqte nga koka një maskë me të cilën
ishte mbuluar gjatë gjithë kohës së një mbrëmjeje festive. Besoj se e mbani
mend këtë sekuencë të filmit “Amadeus”. Dhe ky vizion nuk iu shqit Mozartit
gjithë jetës, gjë që e bëri ta vendoste si personazh skene në një nga operat e
kompozuara prej tij që titullohej “Don Zhuani”.
Novela “Ëndërr” e
shkrimtarit Arthur Schnitzler frymëzoi regjisorin Stenley Kubrick për të
realizuar filmin e shumëpërfolur “Eyes wide shut” i cili në metrazhin e tij
kulmonte me një ballo erotike maskash, nëpërmjet të cilave, të ftuarit, për
shkak të anonimatit, vëzhgonin të pa emocionuar një orgji ku dhe vetë ishin të
përfshirë si lojtarë të dorës së parë.
Eh... çfarë bëjnë
maskat.
Ushtarët e Hamasit
gjithashtu mbanin maska në fytyrë. Ata të ISIS-it po se po. Gjithfarë
banditësh në vitin e mbrapshtë 1997 mbanin maska e të grabisnin në mes të
rrugës apo në qendër të qytetit. Maskat janë mbajtur gjerësisht edhe nga hajdutë ordinerë të
cilët mundoheshin të mos linin gjurmë njohje në kamerat e sigurisë së lokaleve,
teksa thyenin ndonjë bravë për të vjedhur sende me pak vlerë.
Pra maskat nuk
janë dashur vetëm për të parandaluar përhapjen e sëmundjeve, por janë përdorur
dhe për të mos u njohur në një ambient publik. Kjo të jep mundësinë të bësh
ç’të duash. Dhe nuk është nevoja për të vendosur atë maskën e tejdukshme të
hipokrizisë. Sepse kjo e detyruara, është shumë më e thjeshtë. Ka kosto të ulët
dhe ta mbulon krejtësisht fytyrën. Dhe nëse deri dje për t’u identifikuar
policia të kërkonte të të shihte surratin, sot ka gjithë të drejtën ligjore të
të dënojë pse e mban zbuluar fasadën.
Të themi që bota
është rrotulluar mbrapsht...?
Maskat në fytyrë
tanimë janë kthyer në trend. Me gjasa ato nuk do t’i mungojnë më procesionit të
veshjes sonë. Dhe nesër kur Covidi të mos ekzistojë do të mbahet përsëri me
sebepin e ajrit të ndotur, të viruseve sezonale. Dhe njerëzit sërish do të
fshehin fytyrën pas një cope.
Nëse nuk do të
takosh njeri, mbaj një maskë në fytyrë. Askush nuk do të të përshëndesë dhe
askush nuk do të të ndalojë në rrugë për të të të bërë pyetjet klishe të
shëndetit dhe të mbarëvajtjes në punë. Nëse nuk do të njihesh e të jesh më i shpenguar për të
bërë gjithfarë “bëmash” të cilat as mund t’i imagjinoje më parë, mbaj
gjithashtu një maskë.
Ne sot po mbajmë
të gjithë maska. Po fshehim të keqen tonë. Kjo po na kthehet gati organike. Ne
nuk do të mund të bëjmë dot pa maskat, nëse detyrimi për t’i mbajtur ato do të
zgjasë dhe pak në kohë. Ndoshta ky është dhe qëllimi i OBSH-së, i vetë qeverive
që e aplikojnë me kaq zell të tepruar.
Ne sot të gjithë
kemi nga një maskë, ata që duan ta kenë një të tillë me se s’bën, dhe ata që
nuk e kanë të nevojshme një koperturë pëlhure të zezë.
Jetojmë kohë të
çuditshme.
No comments:
Post a Comment