Nga
Leonard Veizi
Elegant
si ai. E kush më mirë do të luante rolin e sinjor Albertos me mustaqe spicë e
flokë të krehura me brilantinë?!
I
sertë si ai. E kush më shumë do t’i futej nën lëkurën një virtyti kombëtar si
Petro Nini Luarasi, me mustaqe burrash, vështrim impozues, që nuk rrëzohej
përtokë as nga plumbi e as nga helmi.
Dhe
jo vetëm kaq, sepse ai ishte po aq dhe Lym Kepi, besnik e i çartur sa të vinte
kokën atje ku Ismail Qemali vinte këmbën në rrugëtimin e tij të vështirë për ta
bërë Shqipërinë.
Ndërkohë
që askush më shumë se ai nuk do të mund të skaliste portretin e një mësuesi të
gjuhës shqipe si Stefan Bardhi, në përballje me armiqtë më të betuar të shqipes
dhe Shqipërisë.
...Guljelm Radoja nuk është më në jetë, por
gjithsesi ai mbetet po aq pranë nesh me të gjithë galerinë e personazheve dhe
karakteret që i ka dhuruar filmit shqiptar.
U
lind në qytetin e Shkodrës më 2 korrik të vitit 1945. Dhe vetëm dy muaj para se
të mbushte 76 vitet e tij u nda nga jeta në një spital periferik të
kryeqytetit, në 5 Maj 2021. Ishte ende në modë, sharmant e plot energji, i aftë
për të luajtur në skenën teatrore, dhe po aq i gatshëm për të marrë një rol të
ri në kinematografi. Por fati nuk e ndihi në përballjen me virusin më të
çuditshëm të 100 viteve të fundit, i cili para tij kishte sakrifikuar dhe jetën
e disa kolegëve të tjerë, po aq ikonikë, pjesë e plejadës së artë të kinemasë
shqiptare.
Vetëm
pak ditë më parë trupa e Teatrit “Aleksandër Moisiu” të Durrësit, pjesë e të
cilës ishte prej vitesh, i bëri një apel shtetit shqiptar: Mos e lini këtë aset
kombëtar të na iki! Dërgojeni në një spital të specializuar jashtë vendit!
Ishin
ende në kohë.
Në
fakt, rrugëtimi i tij i fundit, nuk ishte me avion çarter, por me një ambulancë
prej spitalit rajonal të Durrësit, ku qëndronte prej gati një muaji, në një nga
shtretërit e spitalit “Shefqet Ndroqi” të Tiranës. Jetoi vetëm tre ditë në një
intubim të thellë e me injeksione venoze gjithfarësh. Por nuk ia doli dot. As
ai dhe as personeli që kujdesej për të.
Kështu ishte “e shkruar”.
Tani
që iku, dhe diagnoza në kartelën mjekësore, në ishte virusi Covid shkaku i
vërtetë apo një sulm kardiak i papërballueshëm, ka vlerë vetëm për të mbushur
bazën e të dhënave, ku Guljelm Radoja mbetet veç një emër në listën
statistikore. Në të vërtetë, tek krevati i Senatoriumit, intubuar me maskë e
rrymë të fortë oksigjeni, u shua një nga aktorët më të ndriçuar të skenës dhe
ekranit shqiptar.
Por
kush ishte Guljelm Radoja?
Kjo
vlen për ata që ekranin shqiptar e kanë braktisur dhe janë zhytur me kokë të
marrin vëmendje me sentenca banale nga rrjetet sociale.
Në
jetëshkrimin e tij zyrtar thuhet se ka studiuar për Dramaturgji dhe në vitin
1972, pas diplomimit në Institutin e Lartë të Arteve, nisi punën si aktor
profesionist në Teatrin e Librazhdit.
Do
të largohej më pas nga ky teatër për të punuar si aktor dhe regjisor pranë
Teatrit "Bylis" të qytetit të Fierit. Dhe, si për ta vërtetuar
thënien “e treta e vërteta”, lëvizja e tij e fundit do të ishte në Teatrin
"Aleksandër Moisiu" në Durrës ku u stacionua përfundimisht si aktor i
trupës.
Ndër
interpretimet e tij në teatër mund të përmendim rolet në dramat “Bourgeois
Wedding” e Bertold Brehtit, “Me syrin e një klouni” e Heinrich Bëllit,
“Trojanët” e Vasilis Theodoropulosit etj.
Por
shkëlqimin më të madh ai e ka në kinematografi ku në pelikulën e Kinostudios
apo në shiritat manjetik të Televizionit Shqiptar ka mbetur i gjallë në të
paktën 38 role.
Do
ta niste karakterin e tij të parë si një inxhinier pyjesh tek filmi "Gjurma",
i prodhuar në vitin 1970. Do të vazhdonte me rolin e fotografit Taf, në vitin
1974 tek filmi “Shtigje lufte”. Më tej do të vazhdonin si Tenente Aleko
Gruabardhi në filmin "Në fillim te verës" prodhim i vitit 1975. Por
do ta mbyllte si babai i Albanit tek filmi "Dashuria s'mjafton" një
prodhim i vitit 2019.
Nuk
mund t’i numërojmë të gjitha rolet që ai ka interpretuar, sepse ato janë vërtet
shumë, të gjitha të spikatura, të gjitha të realizuara me mjeshtëri e shumë
dashuri njëherazi.
Për
së fundi Guljelm Radoja ishte pozicionuar si një nga mbështetësit e nismës për
ta mbrojtur godinën historike të Teatrit Kombëtar, edhe pse përpjekja e tij dhe
e shumë aktorëve të tjerë shkoi kot.
Për
meritat e tij artistike Guljelm Radoja është nderuar me titullin “Artist i
Merituar”. Padyshim, kjo ishte pak për një artist të kalibrit të tij. Dhe ajo
që mbetet tanimë, është një vlerësim pas vdekjes, që gjithsesi do të kishte
vlerën e vet.
Dhe
në epilog, nëse ka një gjë ngushëlluese ajo do të përmblidhej në një tjetër
sentencë: Kur ikën një artist jeta varfërohet, dhe ajo që pasurohet prej tij
është veç vdekja.
No comments:
Post a Comment