Monday, August 12, 2024

“The Ring”, tmerri i vdekjes dhe mbijetesës brenda një filmi



Nga Leonard Veizi
 
Nuk është e lehtë emocionalisht të përballosh një film me skena të forta horrori dhe me një presion të jashtëzakonshëm psikologjik. Të ndihesh si personazh kryesor i filmit duke i ndjerë po aq i pasigurt në çdo metër pelikul që transmetohet në ekran dhe të mos e parafytyrosh fundin. Sepse në çdo minutë që kalon përballesh me fakte të reja, po aq të frikshme. Filmi kthehet në një makth nga i cili është e pamundur t’i largohesh. Kjo të bën të dobët aq sa të mblidhesh kruspull nën veten tënde, por ekranin të mos e fikësh, sepse kërshëria nuk të lë ta zhbësh gjithçka, ndaj kërkon t’i shkosh deri në fundi gjithë historisë edhe pse ke pësuar një traumë që vazhdon të të rrënojë mendjen. Dhe nëse deri pak kohë më parë një situatë emocionale e tillë i faturohet filmave horror të Alfred Hiçkokut, si në rastin “Psycho” tanimë kemi një pikë tjetër referimi: “The Ring”
 
...Amerikanët e Hollivudit nuk bënë asnjë më shumë se sa ndoqën me përpikëri një prodhim filmik japonez. E megjithatë në marketing triumfuan. Sepse flitet për arkëtime të mëdha. Bëhet fjalë për një nga filmat më të mëdhenj të horrorit: “The Ring”, i cili në shqip vjen si “Unaza”
“The Ring” është një film i vitit 2002 me regji të Gore Verbinski dhe skenar nga Eren Kruger. Me protagonistë Neomi Uats, Martin Henderson, Deivid Dorfmen dhe Brajën Koks, filmi fokusohet në personazhin me emrin Rejçëll Kaller e cila interpretohet nga Neomi Uats, dhe që është një gazetare e cila zbulon një videokasetë e cila parashikon për çdo shikues të saj një vdekje të sigurt shtatë ditë më vonë.
Gjithçka është një rixhirim i filmit “Ring” i vitit 1998, të regjisorit japonez Hideo Nakata-s, bazuar në romanin e vitit 1991 të shkruar nga Koji Suzuki. Në versionin japonez të filmit luajnë Nanako Matsushima, Miki Nakatani dhe Hiroyuki Sanada. Pas publikimit të tij, “Ring” pati një sukses në Japoni, u vlerësua nga kritikët, por që gjithsesi u mbajt jashtë tregut. Ai frymëzoi shumë vazhdime në ekskluzivitetin “Ring”, popullarizoi horrorin japonez ndërkombëtarisht dhe nxiti një prirje të ribërjeve perëndimore të filmave horror japonez, duke përfshirë filmin amerikan të vitit 2002 “The Ring”.
“The Ring” u shfaq në Shtetet e Bashkuara më 18 tetor 2002, nga “DreamWorks Pictures”. Ishte një sukses, sepse fitoi 249.3 milionë dollarë në mbarë botën me një buxhet të shpenzuar prej 48 milionë dollarësh, duke e bërë atë një nga ribërjet horror me fitimet më të larta të të gjitha kohërave. “Unaza” mori komente të përziera nga kritikët që vlerësuan veçanërisht atmosferën dhe pamjet, fotografinë e Bojan Bazellit, regjinë e Verbinskit dhe performancat e kastit, veçanërisht Naomi Uats. Në çmimet e edicionit 29 “Saturn”, filmi fitoi në dy kategori: “Filmi më i mirë horror” dhe “Aktorja më e mirë”, për Naomi Uats.
Filmi është pjesa e parë e serisë “American Ring” dhe pasohet nga “The Ring Two” i vitit 2005 dhe “Rings” i vitit 2017. Suksesi i Unazës frymëzoi ribërjet amerikane të disa filmave të tjerë horror aziatikë dhe japonezë, duke përfshirë “Grudge” në vitin 2004 dhe “Dark Water” në vitin 2005.
 
Ngjarja
Dy vajzat adoleshente Keti dhe Beka diskutojnë një legjendë urbane rreth një videokasete të mallkuar që bën këdo që e shikon të vdesë brenda një jave. Atë natë, Keti, - e cila e kishte parë kasetën një javë më parë, - vritet nga një forcë e padukshme. Në funeralin e Ketit, nëna e saj i kërkon motrës, Rejçëll, një gazetare me bazë në Siatëll, të hetojë vdekjen e së bijës. Rejçëll zbulon se miqtë e Ketit vdiqën të gjithë në aksidente të çuditshme në të njëjtën kohë me vdekjen e Ketit. Rejçëll viziton Shelter Mountain Inn, ku Keti dhe miqtë e saj kishin një natë në një resort dhe panë kasetën. Ajo gjen dhe shikon po të njëjtën kasetë që përmban imazhe të çuditshme dhe të frikshme. Pas kësaj ajo merr një telefonatë nga një i panjohur i cili pëshpërit: "Shtatë ditë". Edhe pse fillimisht skeptike, Rejçëll shpejt fillon të përjetojë dukuri të mbinatyrshme të lidhura me kasetë. Rejçëll kërkon ndihmën e ish-bashkëshortit Noa. Ai e shikon kasetën dhe Rejçëll i bën një kopje. Ajo identifikon një grua në kasetë: mbarështuesen e kuajve Ana Morgan, e cila kreu vetëvrasje pasi disa nga kuajt e saj u mbytën në ishullin Moesko. Eiden, djali 8-vjeçar i Rejçëll dhe Noas, e sheh kasetën. Eiden posedon gjithashtu aftësi të mbinatyrshme, të cilat ai i përdor për të ndihmuar në hetimin e nënës së tij. Rejçëll shkon për në ishullin Moesko për të folur me burrin e ve të Anës, Riçard, ndërsa Noa udhëton në spitalin psikiatrik “Gale” për të parë dosjet mjekësore të Anës. Rejçëll zbulon se Ana kishte birësuar një vajzë, Samara, e cila zotëronte aftësinë për të ngulitur psikikisht imazhe në mendjet e njerëzve, duke torturuar prindërit e saj dhe kuajt e tyre. Noa gjen një dosje psikiatrike të Samaras që përmend një video të tmerrshme të parë për herë të fundit nga Riçard. Duke u kthyer në shtëpinë e Morganit, Rejçëll gjen një certifikatë të rreme lindjeje që vërteton se Samara nuk është fëmija biologjik i Riçardit dhe Anës. Ajo zbulon gjithashtu videon që mungon, në të cilën Samara shpjegon fuqitë e saj gjatë një seance terapie. Riçard këmbëngul se Samara është e keqe dhe kryen vetëvrasje duke u lidhur me energjinë elektrike. Noa dhe Rejçëll gjejnë një papafingo në hambar, të cilin Morganët e përdornin për të izoluar Samarën nga bota e jashtme. Aty, në një letër-muri shfaqet imazhi i një peme; Rejçëll e njeh atë si një pemë që e ka parë në Shelter Mountain Inn. Ata kthehen në Shelter Mountain Inn, dhe gjejnë një pus nën dërrasat e dyshemesë së dhomës ku kishin fjetur adoleshentët. Rejçëll bie brenda në pus duke përjetuar një vizion të Anës e cila hedh Samarën në pus, ku mbijetoi për një javë. Trupi i Samarës del nga uji. Pasi Rejçëll u shpëtua, organizojnë një varrim për Samarën. Në shtëpi, Eiden paralajmëron Rejçëll se ishte gabim të ndihmoje Samarën. Rejçëll e kupton se java e Noes ka mbaruar; Fantazma e Samara shfaqet papritur në televizor, del nga pusi, zvarritet nga ekrani i tij televiziv dhe e vret Noan. Fillimisht në pamundësi për të kuptuar pse u kursye, Rejçëll kupton se kaseta e parë nga Noa ishte një kopje e krijuar prej saj. Rejçëll shpëton Eiden duke e bërë atë të bëjë një kopje tjetër për t'i treguar dikujt tjetër. Aidan pyet se çfarë do të ndodhë me personin që shikon kopjen. Por Rejçëll nuk i përgjigjet.
 
“Rings”
Në vitin 2017 “Paramount Pictures” publikoi filmin “Rings” me regji të F. Javier Gutiérrez dhe skenar nga David Loucka, Jacob Aaron Estes dhe Akiva Goldsman. Është pjesa e tretë e serisë “The Ring” dhe bazohet në elementë të romanit “Spiral” nga Kōji Suzuki. Interpreton Matilda Lutz Aleks Roe, Xhoni Galeki, etj. Filmi edhe pse ishte një sukses komercial, duke fituar 83.1 milionë dollarë kundrejt buxhetit të saj prej 25 milionë dollarësh, mori vlerësime kryesisht negative nga kritikët.
 
Zbërthimi psikologjik
"The Ring" apo "Unaza" është një film horror që eksploron frikën dhe paranojën nëpërmjet një historie misterioze rreth një videokasete të mallkuar që shkakton vdekje brenda shtatë ditëve pasi shihet. Zbërthimi psikologjik i këtij filmi përfshin disa aspekte kryesore:
Filmi luan me frikën themelore të njerëzve nga e panjohura. Videokaseta përmban pamje të çuditshme dhe të pakuptueshme, që krijojnë një ndjenjë të fortë të pasigurisë dhe ankthit te personazhet dhe shikuesit. Protagonistët ndihen të ndjekur dhe të kërcënuar në çdo çast. Ky element i paranojës reflekton ndjenjën universale të pasigurisë dhe ndjekjes që shumë njerëz përjetojnë në situata të ndryshme të jetës. Personazhet kryesore, sidomos Rejçëll, përballen me ndjenja faji dhe përgjegjësie për vdekjen e të dashurve të tyre. Kjo ndjenjë i shtyn ata të veprojnë dhe të kërkojnë një zgjidhje për të hequr mallkimin.
Videokaseta në vetvete simbolizon fuqinë e teknologjisë për të ndikuar negativisht në jetën e njerëzve. Kjo mund të shihet si një metaforë për mënyrën se si teknologjia moderne mund të krijojë izolim dhe të ndikojë në shëndetin mendor të individëve.
Filmi trajton edhe elementet e traumës, duke përfshirë kujtimet e tmerrshme dhe ngjarjet e pakëndshme që ndjekin personazhet. Këto kujtime dhe përvoja traumatike përshkallëzohen gjatë filmit, duke ndikuar në gjendjen e tyre mendore dhe emocionale. Mallkimi që përhapet nga videokaseta paraqet një cikël të pafund të dhunës dhe vuajtjes. Ky cikël simbolizon sesi trauma dhe dhuna mund të kalojnë nga një person tek tjetri dhe nga një brez në tjetrin, duke krijuar një ndjenjë të pafuqisë dhe të paevitueshmërisë.
Në tërësi, "Unaza" përdor elemente të horrorit për të thelluar temat psikologjike të frikës, fajit, dhe traumës, duke krijuar një histori që është jo vetëm e frikshme, por edhe mendje-hapëse dhe reflektuese.
 
 
 

No comments:

Post a Comment