3 Mars 1974
Nga
Leonard Veizi
Ndërsa
avioni lundronte në lartësinë e tij të përshtatshme për fluturimet
kontinentale, një ndjesi qetësie përshkoi kabinën. Pasagjerët, tashmë të
rehatuar në vendet e tyre, hoqën rripat e sigurimit. Disa hapën gazetat ose
libra të mundshëm, duke u zhytur në lexim, të tjerë vendosën kufjet dhe mbyllën
sytë të relaksuar në tingujt e muzikës që mbulonte zhurmën e lehtë të motorëve.
Asgjë nuk dukej jashtë normales. Një fluturim i zakonshëm, një rrugëtim si
shumë të tjerë. Por brenda pak minutash, qetësia do të shndërrohej në panik të
papërshkrueshëm.Një përplasje e beftë. Një krismë që tronditi trupin e avionit.
Për një çast, gjithçka u pezull – sikur koha të ndalonte mes ajrit të hollë.
Sytë e pasagjerëve, të ngrirë nga hutimi, u kthyen drejt njëri-tjetrit, si për
të kërkuar një shpjegim që askush nuk mund ta jepte. Pastaj, një rënie e beftë.
Kush kish ku kapeshe kund, nuk kisha ku mund të mbaheshe. Një gravitet që
tërhiqte trupat pa mëshirë, ndërsa brenda kabinës përhapej një ndjenjë makthi
që kapërcente çdo frikë të imagjinueshme...
...Edhe
pse udhëtimet me avion janë ndër më të sigurta në botë, tragjeditë ajrore kanë
mbetur të pashmangshme, si kujtime të hidhura që dëshmojnë sa e brishtë është
jeta, edhe në duart e teknologjisë më të avancuar. Kështu ka ndodhur dhe me avion
“McDonnell Douglas DC-10”, pikërisht më 3 mars të vitit 1974.
Fluturimi 981
Avioni
i linjës “Turkish Airlines”, kishte një fluturim të planifikuar nga Aeroporti “Yeşilköy”
i Stambollit për në Aeroportin “Heathrow” të Londrës, me një ndalesë të
ndërmjetme në Aeroportin “Orly” në Paris.
Sipas
të gjitha të dhënave marrë më së shumti nga shtypi i kohës që e pasqyroi
ngjarjen gjerësisht. - avioni kishte 12 ulëse të klasit të parë dhe 333 ulëse
ekonomike, për një total prej 345 vendesh pasagjerësh. Në çastin e aksidentit,
dy persona ishin ulur në klasën e parë, ndërsa klasa ekonomike ishte plotësisht
e zënë. Ekuipazhi i kabinës ishte turk. Kapiteni i Fluturimit 981 ishte Nejat
Berköz, 44 vjeç, me 7000 orë fluturimi.
Fluturimi
981 u nis nga Stambolli në orën 07:57 me kohën lokale dhe u ul në aeroportin
ndërkombëtar Orly të Parisit në orën 11:02 të mëngjesit me orën lokale, pas një
fluturimi prej pak më shumë se katër orësh. Avioni mbante 167 pasagjerë dhe 11
anëtarë të ekuipazhit në bord, dhe 50 nga këta pasagjerë zbarkuan në Paris.
Pjesa e dytë e fluturimit, nga Parisi në Aeroportin Heathrow të Londrës, ishte
normalisht e rezervuar më pak; megjithatë, për shkak të një greve të punonjësve
të British European Airways dhe rezultatit të pavendosur të zgjedhjeve të
përgjithshme të mbajtura në Britani në fillim të asaj jave, shumë udhëtarë të
nisur për në Londër, të cilët kishin mbetur të bllokuar në Orly, u rezervuan
për në Fluturimin 981, duke vonuar nisjen e fluturimit me 30 minuta.
Tragjedia
Avioni
u largua nga Aeroporti Orly në orën 12:32, për në Aeroportin “Heathrow” dhe u
ngrit në drejtim të lindjes, përpara se të kthehej në veri. Menjëherë pas
ngritjes, Fluturimi 981 u ngrit ne 7,000
metra dhe filloi të kthehej në perëndim drejt Londrës. Menjëherë pasi avioni
kaloi mbi qytetin e Meaux, dera e pasme e majtë e ngarkesës u shpërtheu dhe
diferenca e papritur në presionin e ajrit midis zonës së ngarkesave dhe kabinës
së pasagjerëve bëri që një pjesë e dyshemesë së kabinës mbi kapakun e hapur të
ndahej dhe të mbetej e hapur
Fluturimi
981 i Turkish Airlines, u rrëzua në pyllin Ermenonvile 37.76 kilometra larg
Parisit, duke shkaktuar vdekjen e të 346 personave në bord nga të cilët 335
ishin pasagjerë dhe 11 anëtarë të ekuipazhit. Ky ishte aksidenti më
vdekjeprurës ajror në atë kohë dhe mbetet një nga më tragjikët në historinë e
aviacionit.
Ishte
aksidenti i parë i aviacionit që tejkaloi 200 dhe 300 viktima. Përplasja u njoh
gjithashtu si “fatkeqësia ajrore e Ermenonville”. Në atë kohë, ishte aksidenti më vdekjeprurës
në historinë e aviacionit. Por ende sot ku aksident tragjik njihet si i katërti
më vdekjeprurës në historinë e aviacionit.
Shkaqet
Hetimet
zbuluan se shkaku kryesor i aksidentit ishte një defekt në dizajnin e derës së bagazheve
së avionit. Gjatë fluturimit, dera e bagazheve u hap për shkak të një mbylljeje
të pasigurt, duke shkaktuar dekompresion të menjëhershëm që dëmtuan sistemet e
kontrollit të avionit dhe çuan në humbjen e kontrollit nga pilotët.
Ky
aksident tragjik nxiti ndryshime të rëndësishme në rregulloret e sigurisë
ajrore, përfshirë ridizajnimin e dyerve të bagazheve dhe inspektime më të
rrepta të sigurisë për avionët komercialë. Fluturimi 981 i Turkish Airlines
mbetet një kujtesë e rëndësisë së sigurisë dhe mirëmbajtjes rigoroze në
industrinë e aviacionit.
No comments:
Post a Comment