Wednesday, March 2, 2022

Mbushjet bërthamore ruse, arsenali i tmerrshëm në dorën e Putinit


Nga Leonard Veizi
 
Bota është futur në ankthin e shpërthimit të një lufte bërthamore. Dhe e gjitha kjo, sepse Vladimir Putin, ka ngritur në gatishmëri detashmentin e forcës bërthamore ruse.
Por, a do të ndodhi kjo?
Thuhet se ushtria e Federatës Ruse ka një arsenal të frikshëm armësh gjithfarësh që ta shfarosin njerëzimin e të mos lënë pemë në këmbë. Por kjo nuk është ndonjë gjë e re. Sepse që prej vitit 1949 Rusia, si bërthama e Bashkimit të Republikave Sovjetike, ka nisur armatimin e saj me mbushje bërthamore, përveç sofistikimit të armëve të tjera: aviacionit, armës së tankeve, nëndetëseve dhe anijeve të tjera mbiujëse.
Më verën e vitit 1949, Bashkimi Sovjetik testoi bombën e tij të parë atomike. Prova u bë një poligon i Kazakistanit verior. “RDS-1”, ishte emri i koduar i bombës atomike 22 kilotonësh e cila shpërtheu mëngjesin e 29 gusht të vitit 1949, në rajonin Semipalatinsk të Kazakistanit.
Epoka e garës atomike kishte nisur. Sepse Shtetet e Bashkuara të Amerikës me një avancë 4-vjeçare, e kishin provuar bombën e tyre atomike jo më në poligonet e shkretëtirës së Nevadës, por drejt e mbi një qytet të populluar.
Shpërthimi parë ndodhi mëngjesin e 6 gushtit të vitit 1945, pasi një avion i flotës amerikane, bombarduesi B-29 Superfortress, hodhi mbi qytetin japonez të Hiroshimës bombën e mbushur me uran, nën emrin e koduar "Little Boy".
Tri ditë më pas do të vinte katastrofa e dytë bërthamore. Këtë herë mbi qytetin japonez të Nagasakit do të shpërthente një bombë me plutonium e koduar “Fat Man”.
Japonia, e fundit aleate e boshtit Romë – Berlin – Tokio, u dorëzua. Dhe Lufta e Dytë Botërore, përveç Evropës, mori fund edhe në Azinë e Largët.
Gjithsesi fundi i Luftës pati një pasojë të tmerrshme, sepse për shkak të dy shpërthimeve gjetën vdekjen mbi 210.000 njerëz, kryesisht civilë, rreth 140 mijë në Hiroshima dhe të paktën 74 mijë në Nagasaki. Shumë të tjerë mbeten me plagë dhe sëmundje tjera të shkaktuara nga jonizimi e që ishin të pashërueshme. Vetë vendet ku shpërthyen bombat mbetën për një kohë të gjatë nën ndikimin e rrezatimit vdekjeprurës.
Megjithëse u vërtetua plotësisht se sa shkatërruese ishte një bombë bërthamore, dhe megjithëse organizma të fuqishëm ndërkombëtarë u munduan ta frenonin këtë garë armatimi, përgjatë këtyre viteve shumë shtete nuk reshtën për të prodhuar mbushje të reja, më të sofistikuara.
Sot jemi para të njëjtit kërcënim.
Në ditët e para të luftës Rusi- Ukrainë, të paktën dy herë Vladimir Putin, - si zyrtari më i lartë i Moskës, - në një mënyrë apo në një tjetër, ka aluduar për një luftë bërthamore. Herën e parë, indirekt, kur, më 24 shkurt 2022, duke shpallur vendimin për t'i hapur luftë Ukrainës, ai tha: "Kushdo që përpiqet të ndërhyjë ... ose të krijojë kërcënime për vendin dhe popullin tonë, duhet ta dijë se ne do të reagojmë menjëherë dhe rrjedhimisht do të jetë diçka që bota nuk e ka parë kurrë”.
E dyta, më shprehimisht, ishte më 27 shkurt, - pra tre ditë më pas, - kur citoi "deklarata agresive" të paspecifikuara të vendeve të NATO-s dhe urdhëroi që forcat bërthamore ruse të viheshin në gatishmëri.
I çekuilibruar mendërisht apo në ekuilibër normal, inteligjent në shkallë sipërore apo aspak i tillë, tanimë Putin na bën me dije se e do ta hapë kapakun, aty ku pulsanti qëndron në gatishmëri. Sepse ai e ka në dorë fatin e mëtejshëm të shumë jetëve njerëzore.
Këto deklarata të tij nuk mund të merren më lehtë, sepse Rusia, me gjithë një çarmatim të caktuar e të kryer në dekadat e fundit, është ende e pajisur me një arsenal bërthamor të frikshëm, ndoshta edhe më të madh se ai i Shteteve të Bashkuara, i cili, të mos harrojmë, shpenzon të paktën dhjetë herë më shumë se Rusia në fushën e mbrojtjes e të armatimit.
I referohem mediave serioze të perëndimit, pasi tanimë shumë nga faqet online të sistemit rus nuk janë me të aksesueshme. Informacionet nga Moska janë “Top secret
Sipas të dhënave më të fundit, pra ato të siguruara nga Federata e Shkencëtarëve Amerikanë, - e cila është një organizatë jofitimprurëse e krijuar për të dhënë një kontribut shkencor në shqyrtimin e problemeve të mëdha ndërkombëtare, - Moska mund të ketë 4477 koka bërthamore efikase, plus 1500 të tjera të cilat janë të çmontuara ose në proces çmontimi, por në çdo rast të papërdorshme. Nga 4,477 koka luftarake efikase, vetëm 1,588 janë tashmë në dispozicion të garnizoneve të ndryshme, ndërsa 2,889 të tjerat mbahen në rezervë. Nga ana tjetër, 1,588 mbushje të dislokuara tashmë, janë të ndarë midis ICBM-ve me bazë tokësore 812 copë, nëndetëseve reaktore 576 copë dhe bombarduesve 200 copë.
Siç shihet, një aparat luftarak mbresëlënës i të cilit duhet theksuar edhe një aspekt tjetër. Raketat, nëndetëset dhe bombarduesit formojnë të ashtuquajturën "treshe bërthamore". Të paktën kështu thonë disa agjenci nga më prestigjiozet e informimit.
Duke filtruar informacionet që vërshojnë lumë përqendrohem tek ato që janë më afër realitetit, në mos po janë krejt të sakta: Rusia ka tre baza të afta për të lëshuar raketa me kokë bërthamore dhe janë në një pozicion strategjik: në Rostov - juglindje të vendit, në kontakt të ngushtë me Donbasin dhe Ukrainën, - në Shën Petersburg dhe sidomos në Kaliningrad. Këtu janë instaluar raketat të tipit 9M729, ato që e shqetësojnë më shumë NATO-n. Ndryshe nga raketat balistike, të projektuara për të fluturuar në distanca më të shkurtra, këto mbulojnë një distancë maksimale prej 2500 kilometrash, praktikisht të gjithë Evropën, deri në Spanjë dhe në Irlandë.
Por fusha në të cilën Rusia ka shkuar më tej, sërish në lidhje me armët atomike, është ajo e të ashtuquajturave “raketat hipersonike”, testuar që në vitit 2018, të cilat janë të afta për të fluturuar me shpejtësi 7 Mach, pra gati 8600 kilometra në orë. Raketa hipersonike “Kinzhal”, ka një rreze prej më shumë se 2,000 kilometra.
Dallimi, në krahasim me raketat "tradicionale", nuk është aq në shpejtësi  - pasi një raketë balistike, kur bie drejt tokës, mund të arrijë edhe 17 Mach, - por në manovrim. Për të mos folur pastaj për sistemet e tjera të armëve si: Avangard. Avioni të cilën NATO e ka koduar si “Avangard”, është i aftë të fluturojë me mbi 20 herë shpejtësinë e zërit në shtresat e dendura të atmosferës, dhe është në gjendje të ndryshojë papritmas trajektoren dhe lartësinë e tij të fluturimit.
Pak a shumë si puna e UFO-ve...
Në terma thelbësorë, është një lloj glideri hipersonik i aftë të udhëtojë në dhjetëra kilometra lartësi në shtresat e dendura të atmosferës dhe më pas të rrëshqasë papritur mbi objektivin duke mbajtur një bombë atomike e cila, në rastin konkret të arsenalit rus, mund të jetë katër herë më e fuqishme se koka më e fuqishme e një mbushje amerikane. Për të paktën disa vjet, rusët kanë punuar për t’u pajisur me sistemin “RS-28 Samat”. Më 24 dhjetor 2019, gjatë ekspozitës së sistemeve moderne të armëve në Qendrën Kombëtare të Menaxhimit të Mbrojtjes, u raportua se Sarmat është i aftë për një "fluturim nën-orbital 35,000 kilometra".
I gjithë ky përparim i skajshëm i armatimit luftarak, është bërë në periudhën e pushtetit të Vladimir Putinit. Sot, në ditët e luftës me Ukrainën, ai mund të ndihet krenar për arritjet e shkencës ruse në favor të armatimit luftarak. Ndaj dhe merr guximin e çmendur për ta kërcënuar botën me shpërthime bërthamore. Ndaj gishtin e ka vendosur mbi pulsantin e kuq.
...ta shtyp, mos e shtyp...
Nuk është më një lojë fjalësh
Por me siguri, nuk është dhe aq i çmendur sa ta shtypi e të nisë raketat për vetëshkatërrim.
 

No comments:

Post a Comment