Friday, September 29, 2023

Me serbët e grekët, një bashkëjetesë e vështirë ndërkufitare


Nga 
Leonard Veizi
 
Ne jetojmë në një mjedis të trishtë me fqinjët tanë. Është një bashkëjetesë e vështirë. Dhe ndodh jo rrallë të bëhet e egër e fort toksike. Shqiptarët, si popull më i vogël, apo vetë shteti Shqiptar, ndihet nën trysninë e fqinjëve tanë, në veri sllavët dhe në jug helenët. Përballë kemi Italinë, por meqenëse me ta na ndan një det i tërë, edhe marrëdhëniet janë ku e ku më të mira. Por edhe kur nuk janë të mira, të paktën nuk janë agresive.
Me fqinjët tokësorë, ku na ndajnë doganat dhe piramidat kufitare, na gjen belaja. Sepse ata gjithmonë do ta kenë gati një pretendim territorial. Që do të thotë, ne si shqiptarë, guximtarë e sypatrembur u kemi marrë territore dhe se Konferenca e Londrës e vitit 1913 është  treguar e padrejtë me ta në favor të kufijve të Shqipërisë e në dëm të sllavëve, një pjesë e të cilëve quhen serbë, dhe helenëve, që ne u themi grekë. Ndaj dhe fqinjët janë fort vigjilentë dhe i mbajnë pushkët ngrehur dhe një ligj lufte gati, që po qe se kërcënohen nga shqiptarët ta çprazin xhepanenë.
Shqiptar i mirë është shqiptar i vdekur” – është një shprehje e ngritur në mit nga forcat shoviniste të sllavëve të jugut.
Ne do të bëjmë lidhëse këpucësh me zorrët e shqiptarëve” – këndonin ca ushtarë grekë dhe video u bë virale kur e hodh në Youtube.
Se nuk është puna vetëm ta urresh shqiptarin, dhe duhet ta tregosh sa fort e urren. Dhe kështu mendon se të shtohet jeta e zë më shumë dhjamë. Ose mendon me zell se Jezusi ortodoks, për shërbimet që kanë kryer në tokë, do t’i dërgojë në parajsë.
Kështu duan të na shohin fqinjët tanë, që me sa duket na urrejnë jo pak. Por që për diplomaci, meqenëse historia i ka vendosur të jenë në kufi me ne, edhe mund ta kafshonin gjuhën e të mos na i bënin këto surpriza horrori.
Tani, jo se ne jemi më të mirë, kemi rënë në dashuri me fqinjët tanë dhe u lutemi për miqësi të sinqertë, por të paktën këngë të tilla, ku të flitet për genocid e shfarosje, nuk u kemi kënduar kurrë. Dhe me sa duket ne kemi ditur ta kafshojmë gjuhën shumë më tepër se ta.
Por situatat nuk janë kaq bardh e zi, gjithsesi.
Ndodh që kur politika nuk trazohet, gjërat shkojnë vaj dhe agresiviteti i ul tonet. Bëjmë dhe ndonjë krushqi... por më së shumti bëjmë tregti. Se kjo punë më kujton dhe disa batuta nga një film fort i njohur i Kinostudios, kur një grua nga Labëria pyeste partizanen Lilo të plagosur në këmbë:
-Turke a kaure je?
-Jam nga bregu i detit.
-Kaurë janë të gjithë ata andej por trima janë. Japim e marrim me ta, u shpiem fasule e marrim vaj. Kemi plot miq andej.
Po ashtu siç shpiem fasulet e marrim vajin si në një konvenjer që rrotullohet e nuk di të ndalojë transportojmë dhe inatet. Se vështirë të harrohen inatet e së shkuarës. Vështirë t'i vësh një gur zemrës e të shohësh përpara... domethënë drejt integrimit Evropian në rastin konkret. E kemi të vështirë ta bëjmë dot ne se jemi ballkanas. Por nuk është se kjo punë nis nga ne. Fillimisht nuk e bëjnë ata. Sidomos ata që pretendojnë se janë të integruar dhe na kërcënojnë se “do na e mbyllin derën e shtëpisë”. Dhe sapo politika e ndez fitilin, gjuha e urrejtjes del mbi sipërfaqe.
Kush është ai që e harron se babai, - ndoshta gjyshi, madje edhe katragjyshi në qoftë, - ia ka vrarë fqinji? Do të rrijë të pijë kafe gjithë ditën me të e të bëjë sikur nuk ka ndodhur gjë? Vështirë! Mund të mos hakmerresh, por e di fare mirë se katragjyshi i atij që ke përballë të ka vrarë paraardhësin tënd dhe gjaku ka mbetur në mes.
Është vështirë që shqiptarët të bashkëjetojnë me serbët në mënyrë krejt harmonike, edhe pse mes serbëve dhe shqiptarëve ka plot krushqi. Dhe po aq ne nuk arrijmë të kemi harmoninë e nevojshme me grekët, sepse politika greke do ndërhyjë se s’bën për të vënë stërkëmbësha. Një herë do sulmojë në kufi, herën tjetër do fusë trupa ushtarake në territorin shqiptar, do valëvisë një flamur që në Shqipëri është i anatemuar dhe do fusë komando për të vrarë e terrorizuar. Dhe ne na ndan përsëri një lumë gjaku. Ne mundohemi ta minimizojë, por 1914-ta nuk harrohet. Ajo është aty në kujtesë. Nuk harrohet as 1949-ta dhe as 1994-a.
Ne me serbët na ndan më shumë se një lumë gjaku. Vetëm sharlatanët mendojnë se me ta kemi pasur periudha të arta miqësie dhe muaj mjalti.
Në vitit 1448 ushtria hungareze e drejtuar nga Janosh Huniadi humbi përballë ushtrisë osmane pasi ushtria shqiptare e komanduar nga Skënderbeu u pengua të merrte pjesë në betejë pasi despoti serb, Gjergj Brankoviçi, nuk e lejoi ushtrinë shqiptare të kalonte nga tokat e tij. Dhe pastaj dalin ca e ca e thonë se Gjergji me mbiemrin shqiptar të Kastriotëve na qenkësh dhe nip tek serbët. Por po të ishte kështu, kaq gjë do ta toleronte Brankoviçi, meqenëse flitej për nipin. Por kjo nuk ndodhi, sepse ai ishte vasal i Portës së Lartë, pavarësisht se sot ata na akuzojnë ne si filoturq.
A mund të flitej për muaj mjalti e krushqi me serbët pas kësaj?
Ne jetojmë në një ambient revanshist, ku fqinjët kërkojnë dominim. Ata duan edhe ca tokat tona edhe ca nga njerëzit tanë. Pavarësisht se i konsiderojnë "turq" qoftë dhe të ardhur nga kaukazi, kjo për ta nuk ka kurrfarë rëndësie. Sepse një Haxhiu, po t’i vendosësh një prapashtesë e ta bësh Haxhiviç na del serb, dhe po e arnove si Haxhijani bëhet grek. Safi ortodoks. Dhe kjo ka rëndësi, se të tjerat rregullohen.
Ne jetojmë në një ambient toksik me fqinjët tanë.
Në Parlamentin grek nga Agimi i Artë kërkoi një minutë heshtje për vrasjen e Konstantinos Katsifas, që në Shqipëri u konsiderua si një terrorist, pasi i veshur me uniformë kamuflazhi qëlloi mbi uniformat e policisë shqiptare.
E pra me grekët kemi ca më tepër krushqira. Edhe pse fasule u kemi dhënë me shumicë e vaj u kemi marrë sa kemi dashur.
Serbia shpall heronj dhe deklaron ditë zie kombëtare për një tufë kriminelësh që vranë një polic shqiptar të Kosovës duke dhunuar me armë e mjete të blinduara dhe tokën e këtij shteti.
Dhe kjo tregon se ata nuk i fshehin fare qëllimet e tyre shoviniste dhe agresive.
Ismail Qemali që në themelim të shtetit shqiptar u shpreh për të deleguarit: “Shqipërinë e kemi këtu të gjithë, dhe politikën e saj të paqes dhe fqinjësisë së mirë me cilindo që do t’i tregojë miqësi, e vendosëm”.
Po a është fqinjësi e mirë kjo???

No comments:

Post a Comment