Me rastin e 7-8 marsit
Nga Leonard
Veizi
Ka rastisur që në
kalendarin shqiptar të festave, katër të tilla, - dy e nga dy, - të jenë afër
njëra-tjetrës. 28 dhe 29 Nëntori si dhe 7 – 8 Marsi. Sa mbaron festimet njëra, nis festimet
tjetra. Është dhe 15 dhe 16 Tetori. Por këtyre dy datave të shtrenjta kësaj
here nuk po i japim shumë rëndësi, edhe pse në ditë të tilla që nuk janë
rrethuar me bojë të kuqe, kanë lindur burra shteti që kanë drejtuar me dorë të
hekurt.
Por le të vijmë
tek aktualiteti.
Gëzuar 7-8 Marsin!
Po ndodh që armata
e mësuesve nuk është aty ku duhet në fakt. Edhe pse i bëjmë ledhe e i marrim me
të mira sa më s’ka. Kanë lëvizur rreshtat dhe armata po rrudhet. Do pyesni ju:
ç’u bë me rritjen e pagave. Atë e di qeveria. Ne lapsin kemi. Por shqetësimi im
është tjetër kund.
Shqipëria është me
halle shumë. Pas hemorragjisë së vazhdueshme të mjekëve, po ndihet mungesa dhe
tek mësuesit. Domosdo, kur ndihet mungesa e kamerierëve dhe e punëtorëve të
brumit që bëjnë byrek, natyrisht që do t’u vitne radha dhe zanateve të tjera.
Mësueset po ikin.
Zëvendësues nuk ka. Të vetmet që mund ta bëjnë këtë punë janë nënat. Të paktën
ato do t’i mësojë fëmijët. Aq sa munden. Sepse nënat në shumicën absolute të
tyre nuk janë dhe pedagoge universiteti. Ato mund të japin vetëm në cikël të
ulët. Kështu që do rritet një brez ku do dinë vetëm gjërat bazë.
-Rroftë 8 Marsi!
Për 7-tën do mendohemi...
Me siguri, pas ca
vitesh, 7 Marsi do ikë nga kalendari si ditë e shënuar. Do mbetet si kujtesë.
Duke iu referuar
një hulumtimi të kryer nga Top Channel, si media kombëtare, është evidentuar se
në institucionet arsimore parauniversitare ka më shumë se dymijë vende të lira
për mësues, ku vetëm shkollat e Tiranës vuajnë për 202 mësues.
Ore punë ka, por
s'ka profesionistë, e kemi thënë kush e di sa herë.
Keq muhabeti.
Mirëpo nuk jemi as në mesjetë dhe as nën obskurantizëm. Jemi në vitet e arta të
iluminizmit.
Por me sa duket
për ne shqiptarët do të vijë dita ku s’do ketë njeri të na bëjë një leksion dhe
do përfundojmë si Muzaka që xha Hyseni i mësonte fshehurazi gjuhën shqipe:
Normal, se kësaj i
thonë të pyesësh: A do i verbri sy?!
-Më-më-dhe i
da-shur!
-Oh rrofsh more
bir, më kënaqe! Një komb rron edhe zhvillohet në sajë të gjuhës së vet, ndryshe
në gjuhë të botës ai tretet, – thosh Hyseni si burrë i mençur që ishte.
Sot, më shumë se
100 vjet pas kësaj situate, ku Shqipëria i kaloi me sukses etapat e shkollimit
dhe ngriti plot universitete, po na mungojnë mësuesit.
Ka mbetur vetëm
nëna si mësuese bazë.
Nëpër rrethe e
shkolla fshati ku ka klasa të bashkuara, mësuesi i kimisë jep dhe edukimin
fizik. Ai i matematikës jep dhe vizatimin. Ndërsa ai i fizikës dhe lëndën e
muzikës. E të keqen o Bethoven... le të flasim pastaj për Shopenin e Paganinin.
-Shegë, hajde këtu!
Lëre leckën dhe nisu! Lajmëro që nesër në mëngjes të jenë të gjithë këtu: Dulja
me fizarmonikë, Remziu me violinë, të vijë dhe Xhevahiri me gërnetë...
-...Edhe Arifi me
mandollë o drejtor se kur martuam djalin e kunatit ja mua mishi, kokrra-kokrra.
Mungesa e mësuesve
në Shqipëri është një çështje komplekse, dhe ndikon në cilësinë e arsimit.
Është e rëndësishme që qeveria të marrë masa për të adresuar këtë problem dhe
për të inkurajuar pjesëmarrjen dhe angazhimin e mësuesve në sistemin arsimor.
Por situata e
sotme në Shqipëri duket ca si qesharake.
-Po kjo është
parimore more shokë. Një shoku ynë i klasës punëtore e dredh fjalën si tel. Por
unë do të ankohem.
Mungesa e mësuesve
në Shqipëri është një sfidë e njohur, me shumicën e shkollave që përballen me
këtë problem. Çështjet e pagave, kushtet e punës dhe mungesa e motivimit janë
disa nga arsyet që kontribuojnë në këtë situatë.
Por nënat mbeten
gjithsesi.
Rroftë 8 Marsi.
Kush po pyet më për 7-tën.
Nga e keqja.... Si
dikur kur u hapën kurset e analfabetizmit e gratë shkuan të mësonin ABC-në edhe
tani do u qëndrojnë mbi kokë më shumë fëmijëve që nuk marrin dot arsimin e
duhur.
-Kush nuk di
shkrim e këndim me u regjistru në shkollën e flamabetizmit, – sqaronte Filja,
nusja e shtëpisë, vjehrrën që ishte dhe nëna e Cucës së Maleve.
-Analfabetizmit, -
e ndreqte Cuca.
-Ama-flama-beizmit...
– vazhdonte në të vetën Filja. Dhe mirë e kishte. Për flamë ka shku shkolla
sot. E dinte Filja që s'kish të ardhme ky muhabet.
Por nënat, si
mësuan vetë, nisën t’u japin mësim edhe fëmijëve. Dhe kështu shkon zinxhiri.
Po jo si
Vangjelia, gruaja e shokut Kristofor që i thosh mësuese Norës, e cila i jepte
djalit matematikë:
-Ne djalin e kemi
të mirë. Vjet në matematikë ishte nxënës i nëntës dhe i dhjetës. Sivjet ra në
fund të klasës. S’ka Vangjeli këtu, po akuzohemi sikur nuk dimë të edukojmë
fëmijët.
E si vete puna.
Tek filmi “Lum
Drite” mësuesi nga qyteti vraponte mbi një pasarelë me qëllim që të ishte në
kohën e duhur për t’u dhënë mësim fëmijëve. Ishin vite të vështira por jo aq sa
tek “Komisari i Dritës”, kur mësuesin e
vranë pas shpine duke korrigjuar detyrat e nxënësve.
Dhe dituria në
Shqipëri ka ardhur përmes një lumi gjaku. Kjo ka nisur që me eliminimin e
korifenjve të saj: Petro Ninit, Dhaskal Todhrit, Papa Kristo Negovanit...
Sot nuk vrapon
njeri për në punë. Po s’e kapi njeri orarin të jepet një mundësi e dytë.
-Duku andej nga
shtëpia... për një kurs.
-Mirëpo vihet tek
tjetri duar bosh? Jo. Çdo shtëpi e ka nga një hall. Kështu që kur të zbresësh
herë tjetër hajde me mend në kokë.
Dhe i mbushi Dania
nja dy trasta plot me fasule, mish pastërma, e shishe rakie.
Mirëpo sot 7-8 Marsi
në Shqipëri është ditë ahengu. Në fakt mund të protestohet fuqishëm mund të
protestojnë mësuesit për ca të drejta të tyre, edhe gratë për të tjera të
drejta. Jo se nuk kanë. Por gjithmonë ka vend për përmirësim.
No comments:
Post a Comment