Friday, March 15, 2024

Shegushe Bebeti realizon ëndrrën në sirtar, vesh bidonët plastikë me çizme e fustan

 


 
Nga Leonard Veizi
 
Toka po kontaminohet. Lumenjtë marrin me vete llumin e prodhuar nga mendja djallëzore më shumë se sa nga dora njerëzore. Oqeanet po mbushen me plastikë. Mbetje të riciklueshme gjen kudo.
Si do shpëtojmë nga e keqja që po e helmon tokën pak nga pak...?
 
...Mund të marrësh një kuti reçeli dhe pasi ke mbaruar produktin ta përdorësh ambalazhin për të bërë diçka tjetër, që ndoshta mund të marrë formën e një vajze me fustan e sandale. Edhe një shishe vere, pa verë brenda, mund t’i japësh një kuptim tjetër, nëse e modifikon e vesh me pantallona kauboj, i vesh çizme deri në gju dhe i vendos një pistoletë me vezme në brez. Këtë na e sugjeron aktorja e mirënjohur e Teatrit për Fëmijë, Shegushe Bebeti kur sqaron: “Riciklimi është jetë. Riciklimi të ndihmon të mbash pastër ambientin. Të kesh sa më pak mbeturina. Të bësh gjëra të bukura. Kështu më erdhi një ide në mendje për ta zgjeruar e për ta bërë më funksionale. Dhe pastaj mora çfarë kisha gjëra të mbetura në shtëpi, copa pëlhure, kuti reçeli e shishe vere dhe u përpoqa t’i fusja nëpër objekte”.
Dhe çfarë bëri me këto mbetje, do të pyesni ju? Përgjigja është e thjeshtë: Një ekspozitë me kukulla.
Artistë të ndryshëm herë pas here dalin me iniciativa për të përdorur materiale të riciklueshme. Është një thirrje për të shpëtuar Tokën edhe pse më shumë se thirrja e tyre dëgjohet makineria e përpunimit nëpër landfille. Janë miliona ton mbetje. E çfarë mund të bëjnë artistët me një mal me mbeturina?
Mirëpo duket se çdo gjë e ka një zgjidhje, sado duket se situata nuk gjen zgjidhje në kushte optimale.
Nënë Tereza thoshte: “Më mirë ndiz një qiri, se sa të mallkosh errësirën. Kështu, të gjithë së bashku do të kemi më shumë dritë”.
Në këtë kuadër, Shegushe Bebeti, kjo aktore fort e njohur dhe po aq e dashur e Teatrit të Fëmijëve, i është bashkuar iniciativës botërore, për të ndezur qiririn e saj, dhe jo për të mallkuar errësirën. Me shpresën e madhe se nëse do të bëjë bashkë qindra-mijëra artistë, nxënës, studentë e njerëz të gjithfarë profesioneve, për t’i angazhuar në përdorimin e materialeve të riciklueshëm e për t’i kthyer ato nga objekte koti në një objekt me vlerë, Toka do të jetë më pak e kontaminuar dhe oqeanët do të përtypin më pak plastikë.
Imagjinojeni sikur çdo familje nga mbeturinat e përditshme që prodhon, të ketë frymëzimin që me to të bëjë diçka të mirë, e që t’i shërbejë komunitetit.
“Ndoqa një emision tek RAI, që thoshte se viti 2024 është viti i riciklimit dhe si i tillë është shumë i rëndësishëm dhe se duhet të luftojmë shumë për të pastruar ambientin, - sqaron për më tej Shegushe Bebeti, në rolin e një kuratoreje. -  Kështu mendova: Dikur nënat tona na i bënin kukullat prej lecke ose prej druri nëse nuk kishin mundësi t’i blinin. Atëherë thashë me vete se ka ende komunitete fëmijësh që nuk kanë mundësi, dhe përse të mos i mësojmë që me ato pak gjëra që kanë në shtëpi të sajojnë një lodër që mund të lozin dhe të argëtohen”.
Kështu Shegushe Bebeti, vetëm pak ditë më parë, në 11 mars 2024 çeli në Galerinë Zenit tek Pallatet Agimi në Tiranë, ekspozitën “Arti i riciklimit i sjellë në kukulla”. Ajo solli në këtë ekspozitë personale, një “ëndërr në sirtar” me dizenjimin e 40 subjekteve, 30 prej të cilave kukulla, gjithmonë me materiale të riciklueshme.
“Sigurisht kukulla është pasioni im sepse kam 40 vjet që merrem me to. Shpresoj që me këtë nismë timen të bashkohen edhe të tjerët e të vazhdojnë e të bëjnë gjëra më të bukura. Madje edhe fëmijët nëpër shkolla ta kenë këtë motiv dhe këtë mundësi”, - u shpreh aktorja e njohur me titullin “Mjeshtër i Madh” gjatë çeljes së ekspozitës në fjalë.
Shumëkush është rritur me personazhet kukulla të interpretuara nga Shegushe Bebeti. Është mes tyre i famshmi Pinoku, Borëbardha, Kësulëkuqja, Kokëarra, por dhe Bardhoshja. E mbani mend Bardhoshen?
 
Rosë moj rosë pendë ndritur/ Motrat pata më kanë çuar
Për ditëlindjen e Bardhoshes/ të të them se je e ftuar
 
Të gjithë këta personazhe tanimë janë me trupa nga plastika që mbante pije të gazuara. Dhe veshjet e tyre, deri në imtësi, gjithashtu janë mbetje që njerëzit në mënyrë të pakujdesshme i hedhin andej-këtej. Hedhin rroba sepse u ikën moda, hedhin këpucë, sepse dalin nga moda, dhe hedhin mbi të gjitha çdo ditë në mënyrë mizore, shishe 1.5 litroshe, pasi më parë se kaq kanë fryrë barkun me gaz e sheqer. Por një dorë e kujdesshme si ajo e artistes Bebeti, i ka përpunuar me kujdes të gjitha mbetjet, për të na dhënë së pari një mësim të mirë, duke na dhënë gjithashtu dhe një kënaqësi.
Dhe jo vetëm kaq por Shegushe Bebeti shkon edhe më tej kur shprehet: Të bërit e kukullës, të punuar me vatinë dhe me gjilpërë, për t’i dhënë formën e fytyrës dhe të duarve, është një proces shumë i vështirë por është një proces i bukur për të cilin unë do të bëj edhe dy Uorkshope me fëmijët e shkollave”.
Pra asgjë nuk mbyllet këtu. Ekspozita të tjera na presin... sepse dhe mbetje të riciklueshme ka pafund.
 

No comments:

Post a Comment