Nga Leonard Veizi
Tek një sekondë të vetme, a më pak se aq, mund të varet e
ardhmja jote. Nuk ka nevojë t’i thërrasësh nënndërgjejes për të gjetur shtigje
e rrugëzgjidhje dhe as të bësh veprime të ndërlikuara me kalkulator. Sepse pas
atij sekondi të pakapur, asgjë s’ka më vlerë. Ndaj në lidhjen universale me
botën përtej, atje ku vështrimi nuk arrin e asgjë nuk shquhet më, një objektiv
me xhama shumëfish të sjell fare pranë jetën e padukshme, atë që ti më pas e ngjiz...
në celuloid...
...Ai është fotograf plot talent. Dhe po aq thotë se
është dhe një historian çastesh. Sepse sipas tij historia s’do të ishte kjo që
është, nëse në fushën e betejës nuk do të ishin dhe ata... fotografët. Në
shkrepje aparati, kur nuk ke kohë të mendohesh gjatë e as të zgjedhësh këndin
më të mirë e me më shumë dritë, po aq sa talenti brenda teje të hyn në punë
instinkti dhe përvoja. Sepse në një fragment sekonde, që është më e vogël se
vetë sekonda, të duhet të fiksosh të papërsëritshmen. Atë që nuk ka shanse të
vijë për herë të dytë por që padyshim mund të kthehet në shansin tënd më të
madh. Dhe vetëm kjo do të të japë mundësinë e madhe që në përballje me kolegë
profesionistë e amatorë që i gjen kudo me celularë në dorë, të kesh sjellë në
tavolinën e punës, ku bëhen bilancet e mëdha, shkrepjen më të mirë të mundshme.
Dhe kjo është shkrepja jote e jetës. Nuk ka nevojë për flokë të krehura, botoks
e rimel për të llangosur sytë, me qëllim të mbushësh kuadratin me bukuri
artificiale. Është ajo që në gjuhën e ndërlikuar tregon një veprim të thjeshtë
e… por që cilësohet si çast fluid.
Vlasov Sulaj, me një diplomë "Pikturë, Tekstil dhe
Modë" nga Universiteti i Arteve, dhe Master në Fotografi, por i magjepsur
më së shumti pas fotos bardh e zi, në një intervistë ekskluzive për gazetën “Fjala”,
rrëfen për sirtarin e mbushur me çmime ndërkombëtare dhe ndjeshmërinë e tij si
fotograf i shumfishtë; i reporterit në terren dhe detajistit në studion
artistike.
Sapo jeni vlerësuar me një çmim
ndërkombëtar. Me çfarë u paraqitët?
Kur u paraqita për çmimin ndërkombëtar, e përqendrova
vëmendjen në një projekt të veçantë. Jo pa qëllim përzgjodha një imazh të
shkrepur gjatë ciklit të pas-tërmetit në Shqipëri, në vitin 2019, që ka një
ngjyrë të thellë emocionale. Grumbullimi i rrënojave dhe gjetja e një fotoje
personale nën to tregon historinë e një individi, ndërsa komunikimi në
what'sapp dhe dhembja për traumën e kaluar shprehin ndjenjat e një shoqërie të
prekur nga fatkeqësia. Rrezatimi i shpresës që shfaqet në këtë imazh është një
simbol i fuqishëm i rezistencës dhe ndërtimit të kujtimeve, edhe nën kushte të
vështira.
Çfarë është fotografia për ju?
PASION dhe një fat shumë i rrallë, si dhe profesion.
Fotografia është një mënyrë për të shprehur veten, për të kapur momente të
veçanta dhe për të ndarë histori. Për mua, ajo është një mënyrë për të
komunikuar/kontribuar pa fjalë. Fotografia është një gjuhë universale që lidh
njerëzit nëpër kohë dhe hapësirë.
Cili është raporti i fotografit
me aparatin, një foto e mirë bëhet për shkak të këndvështrimit apo luan rol dhe
aparati?
Raporti i fotografit me aparatin është i rëndësishem por
jo thelbësor. Aparati i mirë është lehtësi në punën time, por në fund jam unë
ai që fitoj.
Cilën nga fotografitë vlerësoni
më shumë atë artistike apo atë të çastit që hyn tek fotoreporteri?
Vlerësoj të dy zhanret, janë esencialë për mua si
profesionist dhe prandaj i vendos gjithmonë të harmonizohen bashkë!
Mendoj që unë i kombinoj disa zhanre dhe më efikasi që më
del është pyetja juaj!!!! Në foto gazetari ndihmohet nga koncepti artistik dhe
e kundërta në projekte artistike kam një ndihmesë shumë të madhe nga
shkathtësia dhe intuita që më jep fotogazetaria.
A keni marrë pjesë në
kompeticione të tjera ndërkombëtare dhe sa jeni vlerësuar?
Kam marrë pjesë në disa kompeticione të fotografisë. Në
2013 fitoj vendin e 1-rë në konkursin që organizon Photo-si, Riccione.
"Fokus 13" përzgjidhem fitues me vendin e 1-rë në kategoria
Press-News. "Fokus 14" fitues me vendin e 1-rë në kategorinë Land.
Kevin Carter, fitoi çmimin
Pulitzer me fotografinë "Vajza që lufton", por që kjo i kushtoi
shumë. Si do vepronit në një rast të tillë, ose të ngjashëm: do vinit
profesionin para humanizmit?
Sot gjërat kanë ndryshuar shumë për mirë dhe nuk do të qe
nevoja që atë fëmijë ta lija aty, sepse file-t sot aplodohen me shumë lehtësi
dhe nuk duhet të fitosh kohë të vyer për të zhvilluar filmin! Në rastin e Kevin
Carter është një dilemë e vështirë. Si fotoreporter, detyra jonë është të
dokumentojmë ngjarjet, por gjithashtu duhet të kemi ndjenjën e humanizmit.
Personalisht, unë punën e fotogazetarit e bëj për t’i ardhur në ndihmë më të
dobëtit, normalisht që do ta ndihmoja atë fëmijë! Por është një balancë shumë e
vështirë dhe ndoshta boshllëku momental që Carter tregoj në atë çast hipotekoi
edhe fundin!
Kam parasysh që shqiptarët kanë
ecur në gjurmët e një shkolle mjaft interesante të fotografisë që fillon me
Marubin, për të vazhduar me Sotirin e deri tek Gjon Mili... A janë të talentuar
dhe brezi më i ri?
Shqiptarët kanë një trashëgimi të pasur në fushën e
fotografisë. Marubi, Sotiri dhe Gjon Mili janë vetëm disa prej emrave të
njohur. Brezi i ri ka talent, potencial, por bota nuk është më njëlloj si dikur
dhe perceptimi mbi artin ka ndryshim rrënjësor në tërësi jo vetëm mbi artin e
fotografisë, ka zhvillim shumë intesiv dhe padiskutim që edhe fotografët e rinj
do të stilizojnë këtë periudhë.
A keni një plan për një ekspozitë
personale?
Jo vetëm ekspozitë por edhe një libër fotografik. Shumë
shpejt kam një plan për një ekspozitë personale. Është një mundësi për të ndarë
historitë e mia përmes fotove dhe për të komunikuar me publikun. Në fund,
fotografët janë historianë të momenteve, artistë të dritës dhe ndjeshmërisë, pa
ta Historia s’do të qe kjo që është!
No comments:
Post a Comment